Günümüzde pek çok insan akşam 6’dan ya da 8’den sonra yemek yemenin kilo aldırıp aldırmadığını merak etmektedir. Son dönemlerde adından sıklıkla söz edilen intermittent fasting kavramı ile bu konu bir hayli araştırılmaya başlanmıştır. Kimilerine göre akşam yemek yemek kilo almaya sebep olurken, kimilerine göre ise önemli olan saat değil, tüketilen besinler ve miktarıdır.

Akşam Yemek Yemek Kilo Aldırır mı?

“Akşam yemek yemek kilo aldırır mı?” sorusunun cevabı kilo problemi yaşayan ya da formunu korumaya çalışan birçok insanın merak konusu olarak bilinmektedir. Akşam yemek yemek ile alakalı çeşitli görüşler bulunmaktadır. İntermittent fasting kavramına göre 16/8 programında beslenebilmek mümkündür. Buna göre akşam 8’den sonra yemek yemek mümkün olurken, 16 saat aç kalarak sabah 12’de yemek yenilmesi gerekmektedir. Ya da bunun bir farklı metodu olarak akşam 6’dan sonra yemek yemek mümkün olurken, sabah kahvaltısı saat 10 civarında yapılmalıdır. Bu da bir tür sağlıklı beslenme programı olarak nitelendirilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

İntermittent fasting sağlıklı beslenme programına göre akşam yemek yenilen saatin herhangi bir önemi olmazken, önemli olan tüketilen besinler ve miktarıdır. Kişi günlük enerji ihtiyacını karşılayacağı kadar besin tükettiği takdirde akşam yemek yeme ile kilo almazken, fazlasını tükettiği takdirde kilo alabilmektedir. Bu alanda yapılan araştırmalar gece yemek yemek ile sabah kahvaltı yapmak arasındaki sürede bireylerin 500 kaloriden fazla aldığı belirlenmiştir.

Akşam Neler Yemeli, Neler Yememeli?

Beslenme ve diyet uzmanlarına göre sağlık için uygun diyetlerin uygulanması gerekmektedir. Örneğin; bireylerin akşam yemeğinde bir kase çorba ve salata tüketmesi, ya da sebze yemeğinin yanında bir kase yoğurt tüketmesi önerilmektedir. Sağlıklı bir yaşam için bireylerin diyet programı çoğu zaman kişiye göre uyarlanabilirken, genel olarak sağlıklı bir beslenme konusunda yine diyetisyenden destek alınması gerekmektedir.

Diyetisyenler danışanlarını kilo alımına karşı pek çok konuda uyarabilmektedir. Örneğin; akşam yemeğinde kesinlikle bir ince dilim ekmeğin aşılmaması, tüketilen çorba ya da sebze yemeğinin sınırlı olması konusunda uyarabilmektedir. Ayrıca bu saatlerde pilav ve makarna tüketiminden kaçınılması da önemlidir. Akşam yemeğinden 1-2 saat sonrasında ise bir porsiyon meyve tüketimi diyetisyen önerileri arasında yer almaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here