Çevrenizdeki pek çok kişiden alkali beslenme hakkında bilgiler duymuş olabilirsiniz. İlk çıktığı günden bu yana popüler bir hale gelen beslenme türü, insanlarda merak uyandırmıştır. Peki alkali beslenme nedir ve bu tip beslenme sağlıklı mıdır?

Alkali Beslenme Nedir?

Alkali beslenme temelinde bazı besinlerin diğer besin gruplarına göre daha çok alınmasını kapsar. Genel olarak et, süt ve protein içeren besinler daha çok alınırken yağlı ve karbonhidrat değeri yüksek olan besinler daha az alınır. Sebze ve meyve tüketimi arttırılır, tam tahıllı ve bakliyat grubunda yer alan besinlerin kullanımı sıklaştırır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bu diyet türünde kilo kaybı amaçlanır. Vücuttaki asit seviyesi azaltılarak besinlerin sindirimi hızlandırılır ve daha çabuk bir şekilde kilo verilmesi sağlanır.

Alkali Beslenme Doğru Bir Tercih mi?

Sağlıklı beslenme bakımından her bireyin alkali diyetini uygulaması doğru değildir. Mutlaka bir uzman görüşüyle uygulanması gerekir. Bu diyet uzun süreli bir şekilde yapılmamalıdır. Aşırı kilolu olan, kilo verme hızı yavaşlamış ya da durmuş olan kişilerde uygulanması gerekir.

Kemikler ve böbrekler açısından oldukça faydalı olan bu beslenme, kalp, sinir, böbrek, şeker ve damar hastalıklarına sahip olan kişiler için önerilmemektedir. Sağlık problemlerinin artmasına neden olacağı için bu hastalıklara sahip olan kişiler bu diyeti uygulamamalıdır.

Alkali Beslenme ile İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar

Topum içerisinde beslenme türüyle ilgili olarak pek çok rivayet ve bilgi ortaya atılmaktadır. Lakin en doğru bilgi bir diyetisyen tarafından edinilen bilgiler olacaktır. Alkali diyetinin beslenme açısından tam anlamıyla sağlıklı olduğunu düşünmek yanlıştır. Bireylere kısıtlı kaynağa sahip olan beslenme şekli verilmekte ve dolayısıyla bazı hastalarda yeme bozukluğu gibi rahatsızlıklar ortaya çıkabilmektedir.

Baklagiller, süt ve süt ürünleri, fındık, ceviz ve diğer tohumlar, mayalı veya işlenmiş ürünler, kinoa, yeşil çay, tam tahıllar bu diyet tipinde mutlaka kullanılmalıdır. Çikolata şeker seviyesini kontrol altına almak adına kullanılabilmektedir. Pek çok kişi şekerli gıdalardan uzak durmaktadır fakat bu bilgi yanlıştır.

Diyet en fazla 1 ay uygulanmalı ya da iki haftalık bir uygulamadan sonra bir hafta ara verilmelidir. Özellikle kadınların iki haftalık uygulamadan sonra bir hafta ara vermesi şarttır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here