Diyet sürecinde tüm sağlıklı besinlerden yeterli miktarda tüketilmesi söylenir durur. Çünkü vücudumuzun her şeye ihtiyacı vardır. Aynı zamanda diyet sürecinde vücudumuzun alışık olduğu besinleri bir anda bırakmak ve diyet bittikten sonra tekrar onları tüketmek olumsuz yönde etkiler. Hem psikolojik olarak kendimizi kötü hissederiz hem de diyet sonrası fazla kilolara dönüşür.

Diyet sürecinde yapılan hatalardan biri de yağların artık tüketilmeyecek algısıdır. Böyle bir durum kesinlikle olmayıp, sağlıklı yağları vücudumuza almamız gerekiyor. Sağlıklı yağların bulunduğu gıdalardan biri de bademdir. Badem tekli doymamış yağ asitleri, kalsiyum, fosfor, lif, E vitamini, magnezyum gibi içeriklere sahip olup, besin değeri yüksek ve sağlığımız için oldukça faydalı bir kuruyemiştir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Badem içerisindeki sağlıklı yağlar ve lifler sayesinde bizi kalp hastalıklarına karşı koruyucu görev üstlenir. Düzenli olarak tüketildiği zaman bağışıklık sistemini destekler. İçeriğindeki magnezyum sayesinde stresin azalmasında etkilidir. Yüksek kalsiyum içeriği sayesinde kemiklerin gelişmesine ve korunmasına, düşük karbonhidrat ve yüksek lif içeriği sayesinde diyabet hastaları için oldukça ideal bir besindir. Protein ve lif barındırdığı için uzun süre tok tutma özelliğine sahip olan badem özellikle zayıflamak isteyenlerin ara öğünlerinde tercih etmeleri gereken kuruyemişler arasında bulunur.

Laktoz İntoleransı Olanlar Badem Sütü Tüketebilir!

İnek ve keçi sütüne alerjisi olanlar ve alternatif arayanların tercih edebilecekleri besinlerden biri olan badem sütü yağda eriyen vitaminler açısından zengindir. 1 fincan badem sütü günlük A vitamini ihtiyacını yaklaşık olarak yüzde 10’unu, E vitamini ihtiyacının yaklaşık yüzde 50’sini, D vitamini ihtiyacının yaklaşık yüzde 25’ini, kalsiyum ihtiyacının ise yaklaşık yüzde 30’unu karşılar.

Peki Diyette Ne Kadar Badem Tüketilmelidir?

Eğer diyet yapıyorsanız ara öğünlerinizde ortalama 6-7 badem tüketebilirsiniz. Ancak bu sağlıklı diyet programı uygulayanlar için geçerli olup, ortalama bir rakamdır. Hem badem tüketimi hem de diğer yiyecek ve içeceklerin tüketim miktarı kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here