Diyet yapan ve sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmek isteyen kişilerin kafalarında soru işareti bırakan konulardan biri de diyette pirinç mi yoksa bulgur mu tüketilmesi gerektiğidir. Türk yemeklerinin vazgeçilmez bir gıdası olan pirinç ve bulgur tüketiminin ne kadar tüketilmesi gerektiğini bilmek sağlıklı beslenen kişiler için ideal bir bilgi kaynağı olacaktır.

Diyette Bulgur Tüketmek

Lif bakımından oldukça zengin olan bulgur, diyette tüketilmesi gereken tahıl grubu içerisinde yer alır. Bağırsakların çalışmasında oldukça etkili olan bulgur aynı zamanda tok kalmanızı sağlar. Yapılan sağlık alıştırmalarına göre kolon kanserine karşı koruduğu da kanıtlanmıştır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Diyette bulgur tüketmek vücudunuza potasyum almanızı ve ihtiyacınız olan B vitaminini karşılamanızı da sağlar. Tansiyonu düşürücü etkisinin olması özellikle kalp ve damar hastalıklarına sahip olan kişiler tarafından haftada en az 3 kere tüketilmesi gereken bir gıda olduğunu da göstermektedir. Henüz yeni doğum yapan anneler açısından da oldukça iyi bir besindir. Süt bezlerinin dolmasını ve sağlıklı beslenme açısından annelerin daha zinde ve dinamik olmasını sağlamaktadır.

Diyette Pirinç Tüketmek

Türk mutfağının vazgeçilmezi olan pirinç, karbonhidrat ve protein açısından oldukça zengin bir tahıldır. Genelde pek çok sporcunun dengeli ve düzenli beslenmek için haşlanmış pirinç tükettiğini görebilirsiniz. Pirinç sağlık açısından doğru miktarda ve doğru pişirilme yöntemiyle kullanıldığında, diyette tüketilebilecek bir gıda haline gelir.

İçerik bakımından pirinç bolca B vitamini, kalsiyum, fosfor, demir ve nişasta içerir. Haftada 3 kere 3 yemek kaşığı olacak şekilde pirinç tüketmeniz günlük karbonhidrat ihtiyacınızın yüzde 40’ını karşılamanızı sağlayacaktır. Uzun süre tok tutmasının yanı sıra bağırsak faaliyetlerini arttırması ve ishal, kabız gibi bağırsak hastalıklarına iyi gelmesiyle de bilinmektedir.

Pirinç mi Bulgur mu?

Diyette pirinç mi yoksa bulgur mu tüketmek gerekir sorusunun net bir cevabı yoktur. Bu dengeyi sizin ayarlamanız gerekir. Besin değeri açısından kıyaslamak gerekirse bulgur ön plana çıkarken, protein ve demir açısından ise pirinç tüketilmesi gereklidir.

Kalori bakımından kıyaslandığında 100 gram bulgurun 82 kaloriye, 100 gram pirincin ise 105 kaloriye denk geldiği görülmektedir. Ek olarak pirinç kan şekerini yükseltmektedir. Bulgur ise düşürmektedir. Kan şekeri bakımından pek çok uzman hekim pirinç tüketilmesini riskli bulmaktadır. Pek çok diyetisyen ise haftada 2 kere bulgur ve 2 kere de pirinç tüketilmesini önermektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here