Gün içinde genellikle çay, kahve tüketim miktarı su tüketim miktarını geçmektedir. Özellikle soğuk havalarda tercih edilen sıcak içecekler, size su içmeyi tamamen unutturuyor. Oysaki hiçbir içecek suyun yerine geçmemelidir. Su, asit değildir ve kalorisi yoktur. Oysa gazlı içecekler ve meyve suyu asit ve kalori içererek vücut yağ oranının artmasına, midenin sindirimde zorlanmasına, her şeyden önce asidi azaltmak için daha fazla vücut suyu kullanılmasına sebep olmaktadırlar. Ayrıca çay ve kahve diüretik etkileri nedeniyle vücuttan sıvı kaybına neden olmaktadırlar. Bu nedenle çay kahve tüketirken yanında mutlaka 1-2 bardak su içmeye özen gösteriniz.

Vücutta Su Kazanımı ve Su Kaybı Nasıl Olur ?

Vücuda besinlerle ve içeceklerle su alınır. Ayrıca hücrede gerçekleşen bazı kimyasal reaksiyonlar sonucu su açığa çıkar. Vücuda alınan su, idrarla böbreklerden, soluk alıp vermeyle akciğerlerden, terleme yoluyla deriden, dışkıyla bağırsaklar aracılığı ile vücuttan atılır. Ateşli hastalıklar, aşırı terleme, spor etkinlikleri, idrarın fazla çıkmasına neden olan bazı ilaçlar ve sıvı içecekler su kaybını artırabilir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Suyun Faydaları Nelerdir?

  • Vücuttaki hücrelere besin ve oksijen ulaşmasına yardım eder, toksik atık maddelerin atılmasına yardımcı olur.
  • Eklem yerlerinin nemli kalmasını sağlayarak sürtünmeyi minimuma indirir.
  • Kan basıncının düzenlenmesini sağlar.
  • Bağışıklık sistemini dinç kalmasını sağlar.
  • Yeni bebek sahibi olmuş kadınlarda süt üretimine yardımcı olur ve hamilelikte oluşan cilt problemlerini önlemeye yardımcı olur.
  • Yeterli su içildiğinde parlaklık ve esnek bir cilde sahip olunur.
  • Özellikle yaz aylarında vücudu gereken ısıda tutarak vücudun sıcaktan zarar görmesini engeller.
  • Su tüketimi belirli bir limitin (günlük en az 2 lt.) altında kalınması durumunda kabızlık gibi sindirim sistemi problemleri yaşanır ve vücuttaki yağ oranı yükselir.
  • Pek çok mineral içerir. Vücudun gerek duyduğu pek çok mineral (Sodyum, flor, iyot, magnezyum) su tarafından karşılanır.

Suyun Az Tüketilmesinde Hastalık Oluşur mu?

Yetişkin bir bireyde toplam vücut ağırlığının ortalama %50-60’ ı sudur. Tüm hayati organlarımız farklı miktarda su içermektedir. Akciğerlerin %90’ı , beynin %75’i, karaciğerin %96’sı, kalbin %80’i sudan oluşmaktadır. Kasların % 75-80’i su içerirken kemikler ise daha az su içerir ancak yine de bu oran yaklaşık %22’dir. Bu sebeple bu miktarların korunması oldukça önemlidir. Hücrelerde gerçekleşen bütün metabolik olaylar suya ihtiyaç duymaktadır. Eğer vücudun ihtiyacı olan su miktarı sağlanamazsa kişide organlara bağlı rahatsızlıklar meydana gelebilir. Kişide dikkat dağılması, unutkanlık, yorgunluk ve halsizlik gibi problemlerle de karşılaşılabilir. Bu rahatsızlıkların su kaybı sebebiyle oluşma sürecine “dehidratasyon” denir. Vücuttaki suyun %10’u kaybedilirse dolaşım ve böbrek yetmezliği görülürken,% 20’ lik su kaybında ise ölüm gerçekleşmektedir.

Günde Ne Kadar Su Tüketmeliyiz?

Su, insanların yaşamı boyunca tüketmiş olduğu en değerli ve en sağlıklı sıvı olarak değerlendirilmektedir. İnsan sağlığı üzerindeki faydaları oldukça fazla olan suyun günlük tüketim miktarı ise hemen hemen herkes tarafından merak edilen konular arasında yer almaktadır.

İnsan vücudunun günlük su ihtiyacını karşılayabilmek adına mutlaka günlük tüketim miktarının sağlanması gerekmektedir. Genel olarak bakılacak olursa bir insanın günlük tüketmesi gereken su miktarı en az 1,5 – 2 litre kadar olmalıdır. Bu da minimum 8 bardak suya tekabül etmektedir.

Günlük tüketilmesi gereken su miktarı yaz aylarında ya da düzenli spor halinde değişiklik gösterebilmektedir. Sıcak havaların etkisiyle ter ve idrar yolu ile vücutta normalden fazla sıvı kaybı olduğu için bu dönemde en az 2 – 2,5 litre su tüketilmesi gerekmektedir. Özellikle de 2 saatten fazla güneş altında kalındığında bu miktarın mutlaka tüketilmesi önemlidir.

Her insanların sağlıklı bir yaşam sürdürebilmesi adına günlük su tüketim miktarını alışkanlık haline getirmesi gerekmektedir. Örneğin; uyanır uyanmaz bir bardak su tüketmek gece uykuda kaybedilen sıvının yerine konmasını ve iç organlar ile zihnini uyanmasını sağlarken, spor öncesinde ve sorasında tüketilen su ise normalden fazla çalışan kaslar için oldukça faydalı olabilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here