Çikolata en çok sevdiğimiz, yediğimiz zaman bizi en çok mutlu eden yiyeceklerden biridir. Özellikle kadınların daha çok sevdiği çikolatanın birçok faydasının yanında zararları da var. Bu makalede çikolata zararlı mı, çikolata neye kötü gelir gibi önemli konulara değineceğiz.

Çikolatanın zararlarını iki grupta inceleyebiliriz. Birinci grup; normal sağlıklı insanlara çikolatanın etkisi, ikinci grup ise kalp, şeker, kolesterol gibi rahatsızlıkları olan hastalara çikolatanın zararlarıdır. Özellikle şeker, kolesterol, kalp ve damar hastalıkları bulunan kişiler çikolata tüketirken dikkatli olmalıdırlar.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Çikolatanın Zararları

  • Bilindiği gibi çikolata beyinde “serotonin” hormonunun salgılanmasına yardımcı oluyor. Ancak sizi mutlu ettiği için çikolata yemeyi bir alışkanlık haline getirdiğinizde durumlar değişiyor. Çikolata yemek tamamen bir bağımlılık haline dönüşebiliyor. Böyle durumlarda çikolata yeme alışkanlığınızdan kurtulmanız gerekiyor. Bunu da çikolata yemeye uzun bir süre ara vererek ya da tüketim miktarını yavaş yavaş azaltarak başarabilirsiniz.
  • Çikolata yerken aşırıya kaçmamaya dikkat etmelisiniz. Çünkü gereğinden fazla yediğiniz çikolatalar size fazla kilo olarak geri dönecektir. Daha çok fındık, fıstık ve badem gibi kuru yemişli çikolatalar aşırı kilo almanıza yol açacaktır.

  • Piyasada bulunan çikolataların kakao oranı oldukça düşüktür. Bunun aksine yüksek şeker ve yağ içeriğine sahiptirler. Bilindiği üzere çikolata üretimi yapılırken çoğu zaman, çikolatanın içine doğal olmayan maddeler, şeker ve şeker şurubu ilave edilmektedir. Organik olmayan bu maddeler sağlığınız açısından risk oluşturmaktadır. Ayrıca ağız ve diş sağlığınızı doğrudan tehdit etmektedir.
  • Bazı insanların çikolataya alerjisi olmaktadır. Çikolata alerjisi olan kişilerde deride kızarıklık, kol ve omuzlarda sivilce gibi yan etkiler görülebilir. Özellikle hassas, alerjik bünyesi olanlar çikolata tüketimine dikkat etmelidir. Özellikle kalitesiz çikolatalar bu kişilerde alerjik reaksiyonlara yol açmaktadır. Bu yüzden eğer çikolata tüketiminin ardından cildinizde kızarıklıklar ve sivilceler görüyorsanız çikolata tüketimine hemen son vermelisiniz.

  • Çikolata çocukların en sevdiği yiyeceklerden biridir. Çocuklar çikolatayı o kadar çok sever ki, gün içinde ne kadar çikolata ellerine geçse hepsini yiyecek durumdadırlar. Küçük yaşlarda tüketilen çikolata diş çürüklerine, alerjik durumlara ve obeziteye yol açabilmektedir.
  • Çikolata kafein içermektedir ve asidik bir yapıya sahiptir. Bu nedenle mide ve bağırsak sağlığına zarar verebilmektedir. Ayrıca çikolata yemek borusu ve mide arasındaki kasın gevşemesine neden olur bu nedenle özellikle reflü, ülser gibi hastalıklara sahip kişiler çikolata tüketmemelidirler.
  • Migren hastalarının çikolata yemesi çoğu doktor tarafından yasaklanmaktadır. Sebebi ise çikolatanın içeriğindeki bazı maddelerin migren ağrılarını tetikleyici nitelikte olmasıdır. Özellikle migren hastalarının çikolata tüketimine dikkat etmeleri gerekmektedir.
  • Hamile ve emziren annelerin çikolata tüketiminde miktar kontrolüne dikkat etmeleri gerekmektedir. Fazla çikolata tüketimi kan şekeri düzensizliği, fazla kafein alımı ve fazla kilo alımına neden olabilmektedir.

  • Yüksek potasyum içeriği nedeniyle böbrek hastalığı olan kişilerin çikolata tüketimi sınırlandırılmalıdır. İleri derecede ise kesinlikle yasaklanmalıdır.
  • Çikolatanın sigara gibi, çay gibi, alkol gibi bağımlılık yapıcı bir özelliği de bulunmaktadır. Bu yüzden çikolata yerken porsiyon kontrolü yapmaya ve her gün tüketmemeye özen göstermelisiniz.
  • Çikolatanın depresyona iyi geldiği doğrudur. Çikolatanın sizi mutlu ettiği doğrudur. Ruh sağlığınıza iyi geldiği doğrudur. Ama her zaman çikolata yiyerek mutlu olmaya çalışmak ise tamamen yanlıştır. Mutlu olmak için çikolata yemeyi bir bahane haline getirmeyin. Çikolata yedikçe mutlu olur, kilo aldıkça mutsuz olur, tekrar mutlu olmak için çikolata yersiniz ve böylece kısır bir döngü içine girersiniz. Beraberinde sağlığınız için birçok riskle karşı karşıya kalırsınız.

Çikolatanın içeriğindeki kakao antioksidan özellik göstermektedir. Bu nedenle sağlık açısından faydalıdır. Ne yazık ki piyasada bulunan birçok çikolatada ise kakao oranı oldukça düşüktür ve beraberinde birçok katkı maddesi içermektedir. Çikolatanın faydalarından yararlanmak için doğru miktarda ve doğru çeşidini tüketmenizi öneririm. En az %70 kakao oranına sahip bitter ya da organik kakao içerikli çikolatayı haftada 2-3 kez 3 kare olacak şekilde tüketebilirsiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here