Günümüzde pek çok birey, fazlalık kilolarından kurtulabilmek adına çeşitli diyet listeleri uygulamaktadır. Fakat bazı diyet programlarında beslenme ile alakalı çeşitli hatalara rastlanmaktadır. Örneğin; diyet yaparken yağ tüketmemek, karbonhidrat ve protein gibi besin kaynaklarının vücuda girişini engellemek gibi durumlardır.

Diyet Yaparken Yağ Tüketebilir Miyim?

Her besin öğesinin insan vücudu için farklı faydaları bulunmaktadır. Diyet yaparken yağ tüketmenin faydaları ise, pek çok kişi tarafından merak edilmektedir. Sağlıklı yağların insan sağlığa olan faydalarından bahsetmek gerekirse; en ekonomik enerji kaynağı olan bu yağlar, yağda eriyen vitaminlerin taşıyıcısı olma özelliğine sahiptir. Öte yandan organları dış etkenlere karşı koruyucu bir etki gösteren bu sağlıklı yağlar, midenin boşaltılması sürecini uzatarak, daha uzun süre tok kalmaya yardımcı olmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

İnsanların hayatı boyunca kullanmış ve tüketmiş olduğu pek çok yağ çeşidi bulunmaktadır. Zeytinyağı ise, bu yağlar arasında insan sağlığına en çok faydası bulunan yağ olarak karşımıza çıkmaktadır. Zeytinyağı adeta bir meyve suyu olarak değerlendirilirken, diğer yağlar çeşitli işlemlere tabi tutulmaktadır.

Zeytinyağının Faydaları Nelerdir?

Sağlıklı beslenme konusunda önemli bir yere sahip olan zeytinyağı, kolesterol oksidasyonunun önüne geçmekte ve dolayısıyla kal krizi riskini de en aza indirgeyebilmektedir. Oldukça güçlü bir antioksidan olma özelliğine sahip olurken, yüksek tansiyon ve diyabetin önüne geçilmesine de yardımcı olmaktadır. Tüm bunların yanı sıra zeytinyağının osteoporoz ve artritit gibi hastalıklara iyi geldiği düşünülmekte, pürüzsüz cilt ve parlak saçların elde edilmesine yardımcı olan E vitamini içermektedir.

Yemek yapımında kullanılan zeytinyağları, saflaştırılma düzeyine göre çeşitlilik göstermektedir. Zeytinyağı çeşitleri ise şu şekildedir:

  • Natural Zeytinyağı; zeytin ağacından toplanan meyvelerin doğal özelliklerinde herhangi bir değişikliğe yol açmadan ısıl ortamda, yalnızca yıkama, dekantasyon, santrifüj ve filtrasyon gibi fiziksel ya da mekanik işlemlerden geçirilerek elde edilmektedir.
  • Rafine Zeytinyağı; Kötü tat, kötü koku ya da yüksek asit gibi özellikleri bulunan zeytinyağının doğal yağısında değişiklik yapılmadan yağdan ayrıştırılarak elde edilen yenilebilir yağlardır.
  • Riviera Zeytinyağı ise; natural ve rafine yağların karışımından elde edilmektedir. Bu yağların rengi altın sarısı ile yeşil arasında değişiklik gösterebilmektedir.

Sağlıklı beslenmeye dikkat eden ve diyet yapan kişiler için pek çok diyetisyen, zeytinyağı tüketimini tavsiye edebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here