Selenyum, insanın hayatta kalabilmesi için vücudun ihtiyaç duyduğu en önemli minerallerden biridir. Vücudun bağışıklığını artıran bu mineral gerek vücudun gerekse metabolizmanın korunmasında adeta kilit rol üstlenmektedir. Sağlıklı beslenme açısından büyük önem taşıyan bu mineral, brezilya cevizi, ton balığı, yumurta, ayçiçeği çekirdeği, kayabalığı, tavuk göğsü, esmer pirinç, somon balığı, ringa balığı, mantar, chia tohumu ve hindi gibi besinlerin içeriğinde bulunmaktadır.

Selenyumun Sağlığımız için Önemi

Selenyum, çeşitli yiyeceklerde doğal olarak yer alırken, aynı zamanda bir iz element ve besin takviyesi olarak da yer almaktadır. Selenyumun faydaları, sağlık açısından önemini ortaya koyarken, insan vücudunun hastalıklara ve stres kaynaklı problemlere karşı direncini artırmaya yaramaktadır. Antioksidan faaliyetlerindeki üstlendiği önemli rol ile vücuttaki serbest radikallerin hasarlarını ve iltihabı en aza indirgemeye fayda sağlarken, aynı zamanda kanserin yaygın şekillerinin önüne geçilmesi, virüslere karşı savaşması, kalp hastalıklarına karşı insan sağlığını savunması ve astım gibi çeşitli rahatsızlıkların semptomlarını yavaşlatması, selenyumun faydaları arasında en önemli olanlarıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

En İyi 5 Selenyum Kaynağı

Sağlıklı beslenme açısından bilinen en iyi selenyum kaynaklarına gösterilebilecek 5 örnek; mercimek, deniz mahsulleri, yumurta, brezilya fındığı ve mantardır.

  • Mercimek

Mercimeğin hem makro hem de mikro besin değerlerinin oldukça etkileyici olduğu bilinmelidir. Yaklaşık olarak 100 gramlık kuru mercimek ile günlük ihtiyacın neredeyse yüzde 26 – yüzde 122’lik besin değerinin karşılayıp, bu gıdadaki selenyum miktarının ise yüzde 85 civarında olduğu bilinmelidir.

  • Deniz Mahsulleri

Ton balığı, kayabalığı, uskumru, istiridye gibi deniz mahsulleri, selenyum bakımından oldukça zengin olan gıdalardandır. Aynı zamanda mineral bakımından da oldukça zengin olan deniz mahsulleri, vücudun ihtiyacı olan demir, çinko, iyot, bakır, sodyum ve fosforu da karşılayabilmektedir.

  • Yumurta

Diyet listelerinin olmazsa olmazı olan gıdalardan yumurta, B, A ve D vitaminlerinin yanı sıra fosfor, selenyum gibi mineral ve proteini bünyesinde barındırmaktadır. Büyük boy yumurtadaki 13.9 mcg değerindeki selenyum, vücudun yüzde 20’lik selenyum ihtiyacını karşılamaktadır.

  • Brezilya Fındığı

Brezilya fındığı, en iyi selenyum kaynaklarından biri olarak ifade edilmektedir. 100 gramlık brezilya fındığının içeriğinde 1917 mcg değerinde selenyum bulunmaktadır. Öte yandan magnezyum, çinko ve bakır miktarı da oldukça dikkat çekici bir seviyede bulunmaktadır.

  • Mantar

Son olarak mantar ise, selenyumun bulunduğu besinler arasında yer almaktadır. Bazı mantar türlerinde selenyum miktarı 200 mcg’ye kadar çıkabilmektedir.

Selenyum eksikliğiniz varsa bu besinleri tüketmeniz gerekir. Ancak ne az ne de fazla! Eğer önemli bir rahatsızlığınız varsa sadece bu besinleri değil, tüm besin gruplarını Beslenme ve Diyet Uzmanı kontrolünde tüketmelisiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here