Erik, sağlık için çeşitli faydalar sunan son derce besleyici bir meyvedir. Günlük 1 porsiyon (10 adet) erik tüketmek vitamin, mineral ihtiyaçlarının çoğunu karşılamaktadır. A vitamini göz sağlığımız için, K vitamini kanın dolaşımını düzenlemek için, C vitamini bağışıklık sistemi için önemlidir. Erik, birçok vitamin ve minerale ek olarak lif ve antioksidan içeriğiyle birçok kronik hastalık riskini azaltmaktadır.

Eriğin en büyük faydaların bir tanesi de sindirim sistemini düzenlemesidir. Erik, taze veya kuru olarak tüketilebilir. Kuru eriğin, kabızlık ve osteoporoz dahil olmak üzere çeşitli sağlık problemlerini iyileştirdiği bilinmektedir. Erik düşük kalori ve düşük glisemik indeks içeriğine, yüksek vitamin mineral ve su içeriğine sahiptir. Genel olarak, taze erik ve kuru erik bir porsiyonunun vitamin ve mineral içeriği biraz farklıdır. Kuru erik, taze erikten daha fazla K vitamini içerir. B vitaminleri ve mineral içeriği biraz daha yüksektir. Erik sert bir meyve olduğu için ağız ve diş sağlığına etkisi vardır.  erik ayrıca kan şekerinin kontrolünü kolaylaştırır ve kilo vermeye yardımcı olur.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Erik

Eriğin Faydaları

  • Bağışıklığı güçlendirir, yorgunluğu azaltır.
  • Stresi azaltır.
  • Sindirimi kolaylaştırır.
  • Bir porsiyonu günlük C vitamini ihtiyacının % 10 unu karşılar.
  • Gaz problemi yaşamanızı önler.
  • Kan şekerini dengelemeye yardımcı olur.
  • Özellikle siyah kuru erik demir eksikliğini önlemeye yardımcı olur.
  • Vücutta temiz kan dolaşımını sağlar.
  • Kemik sağlığına katkı sağlar. Osteoporoz riskini azaltır.
  • İçerdiği yüksek miktardaki antioksidan sayesinde hücreleri korur.
  • Yapılan araştırmalara göre akciğer kanseri için vücutta oluşabilecek kanser hücrelerini temizler.
  • Kronik akciğer rahatsızlıkları ve bunun tetiklediği öksürüğü giderir. Astımı önler.
  • Düzenli olarak erik tüketen kişilerde görme bozukluğu riskinin çok daha azaldığı gözlemlenmiştir.

Erik Tuzlanmadan Tercih Edilmelidir

Eriğin, lezzetli olmasına rağmen tuzlayarak yenilmemesi gerekir. Eriğin tuzlanarak yenmesi vücuda gerektiğinden çok daha yüksek oranda sodyum alınmasına neden olur. Bu da böbrek ve tansiyon rahatsızlıklarına yol açmaktadır.

Kuru Eriğin Faydaları

  • Lif oranı yüksek olmasından dolayı sindirim sistemi için çok faydalıdır. Kabızlık tedavisinde çok etkilidir.
  • İçeriğinde bol miktarda K vitamini bulunur. Bu nedenle de kan pıhtılaşmasını önleyici özelliği bulunur. Böylece kalp ve damar sağlığını korur.
  • İçeriğinde bulunan bol miktarda potasyum sayesinde kalp ve sinir sağlığını korumaya yardımcı olur.
  • Yüksek A vitamini içeriğiyle göz sağlığını korur.
  • ORAC değer yani antioksidan kapasitesi en yüksek meyvelerden biridir. Hücre sağlığını korur, vücut direncini artırır.
  • Osteoporoz gibi kemik hastalıklarının önlenmesinde etkilidir.
Erik

Fazla Erik Tüketimi Zararlı mı?

  • Kuru ya da taze eriğin fazla tüketilmesi diyareye (ishal) neden olabilir.
  • Özellikle kuru erik tüketilirken porsiyon miktarına dikkat edilmelidir. Bir öğünde 3 adet kuru ve 10 adet taze erikten fazlası tüketilmemelidir. Aksi taktirde kilo alımına neden olabilir.
  • Fazla erik tüketimi bağırsaklarda gaz problemine neden olabilir
  • Eriğin içerisinde yüksek miktarda asit bulunmaktadır. Bu nedenle çok fazla erik tüketilmesi midedeki asit dengesini bozabilir.
  • İdrar yolu sorunları olan kişiler, erik tüketimlerini Beslenme ve Diyet Uzmanı eşliğinde planlamalıdırlar.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here