Mevsim değişikliklerinin metabolizma üzerinde rolü vardır. Dengeli ve sağlıklı beslenme açısından vücuda daima mevsim meyveleri ve sebzeleri ile gıda alımı yapılmalıdır. Özellikle kilo vermek isteyen kişilerin metabolizma hızlarını kontrol altında tutabilmesi için mevsime uygun sebzeler ve meyveler tüketmesi şarttır.

Eylül Ayında Tüketilmesi Gereken Sebzeler

  • Semizotu ve Salatalık Faydaları

Semizotu sağlıklı beslenme açısından en önemli gıdalardan biridir. Kalbi korur, yorgunluk hissini azaltır, kolesterolü düşürür, formda kalmanızı sağlar, cildi nemlendirir, kanser ve böbrek rahatsızlığına iyi gelir. Kabızlığı önler ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Kabak, Pazı ve Havuç Faydaları

Kabak, pazı ve havuç vitamin ve mineral açısından oldukça zengin olan sebzelerdir. İdrarı söktürme ve idrar tutukluğunu engelleme üzerine büyük bir etkisi vardır. Böbrek ve mesanedeki iltihapların temizlenmesini, mide ve bağırsakların yumuşamasını dolayısıyla kabızlık probleminin ortadan kalkmasını sağlar.

  • Barbunya, Bamya, Taze Fasulye ve Dolmalık Biber Faydaları

Sağlık bakımından yağ oranı düşük, protein açısından yüksek olan sebze grubudur. Bir tabak barbunya, taze fasulye, bamya ya da dolmalık biber tüketmek ihtiyaç duyulan proteinin yüzde 50’sini karşılayacaktır. Bu sebze grubu kolon kanserini önlemekte, kalbi korumakta, kolesterolü düşürmekte ve kilo alımını düşürmektedir.

  • Mantar, Mısır, Domates, Patlıcan ve Kırmızı Turp Faydaları

Düşük kalorili olmalarının yanı sıra, yüksek protein ve karbonhidrat içeren bu besin grubu obeziyeti ve kanseri engellemektedir. D vitamini açısından oldukça zengin olan bu sebzeler günlük vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamaktadır.

Eylül Ayında Tüketilmesi Gereken Meyveler

  • Kavun ve Karpuz Faydaları

Pek çok diyetisyen diyet yaparken ara öğünlerde meyve tüketilmesini önermektedir. Eylül ayında tüketilebilecek meyve gruplarından biri de kavun ve karpuzdur. A, B ve C vitamini açısından oldukça zengindir ve içerisinde bolca sodyum, potasyum, magnezyum, demir, bakır ve alfa-beta karoteni içerir. Yüzde 90’ını sudan oluşur, dolayısıyla ihtiyaç duyulan su miktarının yüzde 30’unu karşılar.

  • İncir ve Şeftali Faydaları

Lif, magnezyum, manganez, sodyum, B6 vitamini ve K, potasyum ve kalsiyum açısından zengin olan incir, sağlıklı beslenme açısından düşük tansiyonu desteklemektedir. Vitamin A, vitamin B1, vitamin B2, demir, fosfor ve klor mineralleri içererek kilo verimini kolaylaştırır.

  • Mürdüm Eriği ve Üzüm Faydaları

Mürdüm eriği ve üzüm, kemik sağlığı üzerine mucizevi meyveler içerisinde yer alır. Yüksek potasyum ve K vitamini içerir. Bu sayede daha sağlıklı saçlara sahip olurken, kabızlığınızı önler, cildinizi nemlendirir, kalbinizi korur, antioksidan olarak vücutta devreye girer, kilo verimini hızlandırır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here