Genel olarak pek çok kişinin mesai aralığı sabah 08.00 ve akşam 17.00 olsa da çeşitli meslek gruplarında çalışan bireyler, tam tersi çalışma programına sahip olabilmektedir. Söz konusu sağlıklı beslenme olduğunda gece çalışanlar için doğru beslenmek ve yeterli egzersiz yapmak daha zor bir konu haline gelmektedir.

Geceleri uykusuz kalıp, gündüzleri uyumak tüm vücut sisteminin değişmesine, spor yapacak zamanın kalmamasına ya da doğru beslenme için doğru bir planlama yapılamamasına sebep olmaktadır. Vardiyalı çalışanlar diyet yapmak istiyorsa, hayatlarında bazı değişiklikler yapmalıdır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Gece Çalışıyorum, Nasıl Diyet Yaparım?

Gece çalışıyorum nasıl diyet yaparım diye merak edenlere ilk öneri, uyku ve yemek saatlerini kendi yaşamlarına göre entegre etmeleridir. Genel olarak ana öğünler arasında 4, ara öğünler arasında 2 saat olması gereklidir. Bu şekilde gece çalışanlar yemek saatlerini, uyanık kaldıkları saatlere göre ayarlamalıdır.

Sağlıklı beslenme ve diyet yapmak isteyen kişiler gece çalıştığında yaptıkları hatalar da mevcuttur. Bu hatalar:

  • Bol şekerli yiyeceklerin tüketilmesi
  • Uykuyu kontrol altında tutmak amacıyla aşırı miktarda çay ve kahve tüketimi
  • İş çıkışından sonra kahvaltı yapılıp hemen uyunması
  • Gündüz saatleri uyuma problemi yaşanması dolayısıyla yeterli uyku uyunmaması

Vardiyalı Çalışanlar Diyet Yapabilir mi?

Vardiyalı çalışmada diyet yapmak daha zor olabilir. Bu durumda olan kişilerin uygulaması gereken öneriler şu şekilde yer alır:

  • Günde ortalama en az 6 en fazla 8 saat uyku uyunmalı
  • Hafif sebze yemekleri, sulu gıdalar ve yoğurt tüketilmeli
  • Et ve kümes hayvanlarının eti tüketilmeli
  • Yoğun bir gece geçirecekseniz 00.00 ile 03.00 saatleri arasında mutlaka ana öğün yapılmalı
  • Fındık ve badem gibi kuruyemişler tüketilmeli
  • Uyumadan önce mutlaka bir su bardağı süt ya da yoğurt yenmeli

Diyetisyenden Yardım Almalısınız!

Gece nöbet tutanlar için diyet takibi yapılması zordur. Dolayısıyla bu kişilerin bir uzmana başvurması en doğru yol olacaktır. Diyetisyen yardımı almak düzenli beslenmenize yardımcı olur ve daha rahat bir şekilde kilo takibinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Geceleri ve ayakta çalışanlar için diyet programları uzman hekimler tarafından daha doğru bir şekilde verilmektedir. Asla şok diyetler ya da detoks programları uygulamamalı, bir uzman önerisiyle sağlık koşullarınız baz alınarak size en uygun zayıflama yöntemini tercih etmelisiniz.

Bir önceki yazımız Ateroskleroz ve Beslenme! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + nine =