Sağlıklı beslenme listelerinde ilk sıralarda yer alan glisemik indeksi düşük gıdalar son yılların en konuşulanları arasında bulunuyor. Bir besinin kan şekerini yükseltme özelliğine Glisemik İndeksi denir. Yani bu indeksin düşük olduğu gıdalar kan şekerini yükseltmez e dengede kalmasını sağlar. Ayrıca glisemik indeksi yüksek olan gıdaların kilo aldırma özelliği de var. Bunun tam aksi olarak glisemik indeksi sıfır olan gıdalar var ki; sağlık açısından faydaları saymakla bitmiyor. İşte diyetisyen tavsiyelerinde ve diyet listelerinde de sıkça yer bulan glisemik indeksi 0 gıdalar ve faydaları…

Glisemik İndeksi 0 Olan Sebzeler

Glisemik indeksi 0 olan sebzeler limon, domates, lahana, karnabahar, kabak, brokoli, bamya, turp, yeşil soğan, mantar, marul, pırasa, sarımsak, yeşil fasulye, patlıcan, salatalık ve çiğ havuç olarak sıralanır.  Glisemik indeksi 0 olan sebzeler faydaları ise kısaca aşağıdaki gibidir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Domates kan basıncını düzenler, göz sağlığına faydalıdır, kolesterol düzeyini dengeler.
  • Lahana sindirimi düzenler, bağışıklığı güçlendirir, kan basıncını düşürür, kötü kolesterolü düşürür.
  • Kabak vücuttan toksinlerin atılmasına yardım eder, bağırsak ve mideye yararlıdır.
  • Brokoli kabızlığı giderir, bağırsakları düzenler, bağışıklık sistemini korur.
  • Bamya enfeksiyonlara karşı korur, sindirim sistemini düzenler, kilo verimine destek sağlar.
  • Turp bronşite tedavisine yardım eder, yaşlanmayı önler, kalbi korur, bağışıklığı kuvvetlendirir.
  • Yeşil soğan bağışıklığı destekler, mideyi korur, kalp sağlığını korur, burun tıkanıklığına iyi gelir.
  • Mantar kolesterolü dengeler, kemik sağlığını korur, beyne iyi gelir, genç kalmayı sağlar.
  • Marul güçlü antioksidandır. Cilt ve saç sağlığına destekler.
  • Pırasa antioksidan özelliğiyle bilinir. Metabolizmayı hızlandırır, düzenli çalışmasını sağlar.
  • Sarımsak doğal antibiyotik olarak bilinir. Enfeksiyonların giderilmesinde etkisi vardır.
  • Yeşil fasulye kilo vermeye yardımcıdır, bağışıklığı dengeler, kemik sağlığını korur. Göz sağlığı ve sindirim sağlığı için önemlidir.
  • Patlıcan kansızlığı önler, kalp sağlığını korur. Sindirime yardım eder, kemiklerin gelişimini sağlar.
  • Salatalık zayıflamaya yardımcı olur. İdrar söktürücü özelliği vardır. Cilt sağlığı için yararlıdır.
  • Havuç göz sağlığı için faydalıdır. Hücreleri yeniler ve onarır. Antiseptik özelliği vardır.

Glisemik İndeksi 0 Olan Meyveler

Glisemik indeksi 0 olan meyveler badem, avokado, ahududu, ceviz ve fındık olarak bilinir. Faydaları ise aşağıdaki gibidir.

  • Badem beyin, kalp ve damar sağlığı için önemlidir. Kemikleri geliştirir, kolesterolü düzenler.
  • Avokado kalp sağlığını korur, bulantıya iyi gelir. Saç ve cilt bakımı için yararlıdır. Ağız kokusunu engeller.
  • Ceviz kalp, kemik ve beyin sağlığını destekler. Kilo kontrolü sağlar. Kolesterolü dengede tutar.
  • Fındık kan şekerini dengeler, beyin ve kalp sağlığına yararlıdır. Kas ve kemiklerin gelişimine katkıda bulunur.

Glisemik İndeksi 0 Olan Etler

Glisemik indeksi 0 olan etler hindi eti, derisiz tavuk eti, kuzu eti, kalamar, biftek ve bütün balıklardır. Faydaları şu şekildedir.

  • Hindi eti kolesterolü düzenler, vücuda enerji verir, hücrelerin yenilenmesini sağlar.
  • Tavuk etinin sindirimi kolaydır. Vücudun protein ihtiyacını karşılar. Yüksek kolesterolü düşürür.
  • Kuzu eti erkeklerde prostat tedavisine destek olur. Kansızlığı engeller. Vücudun B12 ihtiyacı için gereklidir.
  • Kalamar enerji verir, migren sorununa olumlu etki eder. Kolesterolü dengeler. İştah açar.
  • Tüm balıklar Omega 3 deposudur. Bağışıklık sistemini korur ve güçlendirirler. Zeka gelişimi ve kalp sağlığı için balık tüketimi önemlidir.

Bir önceki yazımız Serotonin Hormonunu Nasıl Yükseltebiliriz? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

three × five =