C Vitamini Faydaları

C vitamini, suda çözülebilen vitaminler arasındadır. Suda çözülen vitaminlerin en önemli özelliği ise, vücudumuz tarafından depolanmamasıdır. Vücut, ihtiyacından fazla alınan C vitamini idrar ve ter aracılığıyla atmaktadır ve vücut tarafından üretilmemektedir. Bu nedenle günlük olarak düzenli alınması gereken bir vitamindir.

Güçlü bir antioksidan kaynağı olan C vitamini, bağışıklık sistemini güçlendirerek, grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklardan korunabiliriz. C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirmekle kalmaz, cilde parlaklık verir, diş eti sağlığına iyi gelir, kalp ve damar sistemini güçlendirir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

C vitamini vücudumuzda bulunan bağ doku ve kıkırdak dokunun yapısında bulunan Kollajen proteininin yapımında görev almaktadır. Bu nedenle C vitamini yara iyileşmesinde de faydalıdır.

C vitamininin Bağışıklık Sistemine Faydası

Bağışıklık sisteminde önemli rol oynayan hücrelerinin görevlerini sağlıklı bir şekilde yürütmesine faydası olan C vitamini, kan hücrelerini toksik etkiden korur ve böylece bu hücrelerin görevlerini eksiksiz bir şekilde yerine getirmesini sağlar.

C Vitaminin Cilt Sağlığına Etkisi

C vitamini cilde parlaklık kazandırır. Cilt kuruluğuna iyi gelip, yaşlanmanın etkilerini azaltır. Stres ve yanlış beslenmenin ciltte yol açtığı oksidatif hasarı en aza indiren C vitamininin cilt sağlığını korumaktadır.

Kalp ve Damar Sağlığına Etkileri

C vitamini kalp ve damar sağlığına da faydalıdır. Damarların yenilenmesini sağlayan C vitamininin kalp krizi riskini yüzde 50 azalttığı yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır.

Bu özellikleriyle C vitamininin sağlığımız için önemli bir yere sahip olduğunu söylememiz pek de zor değildir.

Beslenme uzmanları ise, C vitaminin, haplar yerine yiyeceklerden alınması gerektiğini belirtmektedir. Birazdan listesini sunacağımız yiyecekler sadece C vitamini zengindir.

Hangi Besinler C Vitamini İçerir?

Yetişkinler için tavsiye edilen günlük C vitamini alımı ortalama 60 mg’dır. çocuklarda ise bu miktar 80- 100 mg’a çıkmaktadır.

  • Portakal

Portakal, C vitamini açısından en zengin meyvelerden biridir.

1 büyük portakal 82 mg C vitamini içermektedir. Günde yiyeceğiniz 1 portakal tek başına C vitamini ihtiyacının %100’ ünü karşılamaktadır. Ancak şunu da ekleyelim: eğer mide hastalığınız varsa portakal  tüketirken dikkatli olun.

  • Çilek

Doğal, organik çilek de iyi bir C vitamini kaynağıdır. Sadece 1 adet çilek günlük C vitamini ihtiyacımızın yüzde 7’sini karşılıyor. Günde yiyeceğiniz 15 adet çilekle gün içinde ihtiyaç duyduğumuz C vitamini ihtiyacını karşılayan çilek ayrıca, besin lifi açısından zengin olup, manganez ve potasyum bakımından da son derece zengindir.

  • Kırmızı Biber ve Yeşil Biber

100 gram kadar acı biber (rengi fark etmiyor) yaklaşık 250 mg C vitamini ihtiva etmektedir. 100 gram acı biber ihtiyacımız olan C vitamininin yaklaşık 4 katını içermektedir.

Aynı zamanda acı biber, A vitamini, K vitamini ve B6 vitaminleri bakımından da zengin bir sebzedir.

  • Kivi

C vitamini açısından en zengin ve en değerli meyvelerden biri de kividir. 1 tane normal büyüklükteki kivi, günlük ihtiyacımızın 1,5 katı kadar C vitamini içeriyor.  Ayrıca kivi, lifli bir meyve olup, K vitamini açısından da zengin bir meyvedir. Kış aylarında soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklardan korunmak istiyorsanız kivi yemeyi ihmal etmeyin.

  • Kavun

100 gr kavunun 1 günde ihtiyacımız olan C vitamininin yarısını karşıladığını biliyor musunuz?  Ama kavun şeker yönünden de zengin bir meyve olduğu ve kan şekerini hızlı yükselten besinlerden biri olduğu için şeker hastalarının kavun yerken çok dikkatli olması gerektiğini de söyleyelim.

  • Greyfurt

Turunçgillerin hepsi C vitamini açısından zengindir. 1 adet greyfurt da C vitamini ihtiyacımızın tamamını karşılayabilen bir meyvedir. Ancak tüm turunçgillerde olduğu gibi greyfurt da asit içeren bir meyvedir. Reflü, gastrit ve ülser hastalarının turunçgil tüketimine dikkat etmesi gerekmektedir.

  • Brokoli

Pek çoğumuzun sevmediği, brokoli de C vitaminleri açısından zengin bir besindir. 100 gr çiğ Brokoli yaklaşık 90 mg C vitamini içermektedir. Brokoli pişirildiğinde ise C vitamini miktarı azalmaktadır ancak yine de C vitamini ihtiyacını büyük oranda karşılamaktadır.

  • Bürüksel Lahanası

C vitamini açısından zengin olan brüksel lahanası 100 gramı günlük C vitamini ihtiyacının %100’ünü karşılamaktadır.

  • Karnabahar

İyi bir C vitamini kaynağı olan karnabaharın 100 gramında günlük ihtiyacımızın yüzde 80’ ini karşılayacak ölçüde C vitamini mevcuttur. Ayrıca karnabahar B6 vitamini ve K vitamini açısından da zengin bir besindir.

C Vitamini açısından zengin diğer besinler ise şu şekildedir;

Ahududu, bal kabağı, domates, ıspanak, maydanoz, ananas, taze fasulye, kuşkonmaz, karalahana, limon, rezene, soğan ve yaban mersinidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here