Zayıflamak için diyet yaparken veya beslenmede çok daha az kalori almak adına öncelikle ekmeği tamamen yaşamımızdan çıkarmak gibi birçok yanlış yapılıyor. Ekmek tüketiminin insan sağlığına olan iki önemli etkisi vardır. Bunlar; kan şekeri düzeyinin ayarlanması ile sindirim sisteminin düzenli çalışmasıdır.

Sağlıklı olarak bilinen ekmeklerin kepekli, çavdarlı ve tam buğdaylı gibi birçok çeşidi bulunmaktadır. Bunlar, halkımızın ana besin kaynağı durumundadır. Fazla tüketimindeki olumsuzluklarla karşılaşmak mümkündür. Öncelikle beyaz ekmek kullanımı nedeniyle yüksek oranda olumsuz etkilere neden olmaktadır. Her insanın günlük yeterli miktarda ekmek yemesi gerekir. Ancak tercih edilen ekmek sağlık için uygun şartlarda olmadığında şişmanlama, diyabet, kalp sorunları ve benzeri gibi birçok hastalığa yol açmaktadır.  Beyaz ekmek, tokluk hissinin sağlanması ve ucuz bir gıda maddesi olması nedeniyle tüketimi yüksek oranda gerçekleşmektedir. Beslenmede yapılması gereken düzenleme ise hangi ekmek kaç kalori yerine hangi ekmek sağlıklı olduğu konusunda değerlendirme yapılmalıdır.,

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Hangi Ekmek Daha Faydalı?

Meydana gelen hataların en büyüğü ekmek tüketiminin arttırılması beraberinde diğer besin maddelerinin gerekenden çok daha az oranda alınmasıdır. Yeterli düzeyde karbonhidrat ve protein barındırdığı düşüncesiyle bitkisel ve hayvansal diğer öğelerin göz ardı edilmesi kalıcı hastalıklara neden olmaktadır. Hangi ekmek yenmeli, hangi ekmek daha faydalı sorusunun cevabına göz attığımız zaman ise tam tahıllı grupların tercih edilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Fakat ölçüyü aşmamak kaydıyla, özellikle günlük enerji ihtiyacı az kişilerden fazla yenmesi kısa zamanda sağlık sorunlarına yol açacaktır. Hareket oranını düşmesi besin alımının bu oranda kısıtlanması gerekmektedir.

Halkımızın genel olarak beyaz ekmek tükettiği bu nedenle azalan besleyici öğeler ve sindirime olan ek yükü birçok sağlık sorunu beraberinde getirmektedir. Ekmek tercihi konusu ülkemizde sosyal bir sorun haline gelmiştir. Bu nedenle ilgili bakanlıklar sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırmak adına halkımızı bilinçlendirme çabası içerisindedir.

Ekmek tercihimizi her zaman tam tahıllı gruptan yana kullanmamız gerekir. Glisemik indeksi düşük olan ekmekler diyabet hastalarına ayrıca yarar sağlayacaktır. Kolesterol düzeyi ile sindirim sisteminin sağlıklı çalışabilmesi ancak işleme aşamasında içerisindeki yararlı maddelerin çıkarılmadığı yöntemlerle üretilen ekmekler tüketilmelidir. Tokluk hissinin uzun süreli olmasıyla birlikte zayıflamak isteyenlerin işlerini oldukça kolaylaştıracaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here