Izgara pişirme yöntemi de günümüzde sıklıkla kullanılan yöntemlerden biridir. Sağlıklı pişirme yöntemleri arasında değerlendirilen ızgara yöntemi, özellikle de et, tavuk ve balık gibi besinlerin oldukça lezzetli ve sağlıklı bir şekilde tüketilmesine olanak sunmaktadır. Her ne kadar meşakkatli bir yöntem olsa da sağlık açısından oldukça faydalı olmasıyla dikkat çekmektedir.

Izgarada Neler Yapabilirsiniz?

Izgara pişirme yöntemi, özellikle de diyet uygulayan ve kilo vermeye çalışan insanların tercih ettiği pişirme yöntemlerinden biridir. Izgara yönteminde asıl amaç, besinlere aynı şoklar uygulayarak içeriğinde bulunan suyun ve su ile beraber mineraller ve vitaminlere besinlere hapsedilmesini sağlamaktır. Genellikle et, köfte, balık ve tavuk gibi besinler ızgara yöntemiyle pişirilirken, biber, patlıcan, soğan, sarımsak, patates, domates ve kabak gibi besinler de ızgarada pişirilen sebzeler olarak örneklendirilebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Izgarada Pişirme İşleminde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Sağlık açısından oldukça faydalı olan ızgara pişirme yönteminde dikkat edilmesi gereken çeşitli hususlar bulunmaktadır. Özellikle de sağlıklı beslenme konusunda tam bir verim alabilmek adına tercih edilen bu yöntemde ızgara dumanının besinlere temasından kaçınılması ve ateşin de direkt olarak besinlere temas etmemesine dikkat edilmesi gerekmektedir. Ayrıca besinlerin az ve orta düzeyde pişirilmesi gereken ızgara pişirme yönteminde, ızgaranın hijyenik olmasına da dikkat edilmelidir.

Tüm bunların yanı sıra ızgara pişirme yönteminde az ısılarda uzun süre ya da yüksek ısıda kısa sürede değil, tam olarak bu ikisinin ortasında bir sıcaklık ve sürede pişirme yapılması da önemli bir husus olarak değerlendirilmektedir. Tüm bu hususlara dikkat edildiği takdirde sağlıklı beslenme mümkün hale gelecektir.

Izgara Pişirmenin Faydaları Nelerdir?

Günümüzde birçok diyetisyen tarafından beslenme programları için tavsiye edilen pişirme yöntemlerinden ızgara, sağlık konusunda önemli faydalar sağlayabilmektedir. Bu pişirme yönteminde besinlerin içeriğindeki su, vitamin ve mineraller besine hapsedilerek tam fayda görülmesi sağlanabilmektedir. Bunun yanı sıra besinler normalden yüksek bir sıcaklığa anlık olarak maruz kaldığında mühürlendiği için yine tüm vitamin ve mineraller besinde kalabilmektedir.

Öte yandan ızgara pişirme yöntemi ile daha sağlıklı ve lezzetli besinler hazırlanabilmekte ve hayvansal protein ihtiyacı karşılanabilmektedir. Yine ikinci bir porsiyon ya da öğüne gerek kalmadan beslenilmesi, bu sayede kilo vermeye yardımcı olması da ızgara pişirme faydaları olarak gösterilebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here