Genel olarak çiğ balıktan ve haşlanmış pirinçten yapılması sebebiyle suşi sağlıklı bir gıda olarak görülmektedir. Fakat içerisinde yüksek bir tuz oranı, soya sosu ve çeşitli yüksek değerli karbonhidratlar bulunması sebebiyle diyet açısından şüpheli yaklaşılan bir besindir.

Suşi Nedir?

Suşi pişmiş, haşlanmış pirinç, çiğ balık ve sebzeler ile hazırlanan ve deniz yosunuyla sarılan bir besindir. Toplum içerisinde wasabi, zencefil turşusu ya da soya sosuyla birlikte tüketilmektedir. İlk olarak Japonya’da tüketilmeye başlamıştır. 7’nci yüzyılda bir balık saklama yöntemi olarak kullanılmıştır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Temizlenmiş balıkların pirinç ve tuz arasına sıkıştırılarak yemeye hazır hale gelene kadar birkaç haftalık fermente edilmesi ve tadının iyileştirilmesi adına içerisine sirke ve pirincin eklenmesiyle 17. yüzyıldan bu yana yemek türü olarak kullanılmaya başlanmıştır. 19. yüzyılda ise taze balık tüketimiyle birlikte geliştirilmiştir.

Sağlık mı Sağlıksız mı?

Sağlıklı beslenme faktörü açısından bakıldığında suşinin çeşitlerine göre sağlıklı ya da sağlıksız olabileceği söylenebilmektedir. İçerisinde besin açısından zengin bileşenler vardır. Haşlanmış pirinç ve taze balık protein, vitamin ve mineral açısından oldukça yüksektir. Deniz yosunu da içerisinde vitamin ve mineral barındırmaktadır. Fakat suşi içerisine konulan bazı sebzeler ve soslar, tüketim açısından yüksek kalorili ya da aşırı tuzlu bir hale gelmesine neden olabilmektedir.

Suşiyi sağlık açısından daha yararlı getirebilmenin yöntemleri de mevcuttur. Örneğin esmer pirinç ile sarılan suşileri beyaz pirinç ile sarılan suşilere tercih edebilirsiniz. Lif ve protein içeriğini arttırmakta bir yöntemdir. Yemeğin yanında gelecek edamame, wakame salatası, miso çorbası veya sashimi tüketimi lif ve protein içeriğini arttırmak adına iyi birer seçenek olabilir.

Pek çok diyetisyen krem peynir, soslar ya da tempura ile hazırlanan suşilerden uzak durulmasını önermektedir. Çünkü bu gıdalar oldukça sağlıksızdır. Bu bileşenler yerine fazladan sebze istenmesi önerilmektedir. Aynı şekilde soya sosunun miktarını da azaltmak oldukça etkili bir yöntem olacaktır. Tuza karşı hassasiyetiniz varsa soya sosu miktarının azaltılmasını talep edebilirsiniz.

Bir diğer püf nokta suşinin iyi bir restoranda tüketilmesidir. Gıda güvenliği, sağlıklı beslenme faktörleri ve gıda zehirlenmesi gibi önemli sağlık problemlerinin önüne geçebilmek adına bu noktaya dikkat edilmesi gerekir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here