Özellikle sabahları uyanır uyanmaz hissettiğiniz gevşeme hissini, hemen hemen herkes yaşamaktadır ve bu durum oldukça doğaldır. Bu duruma kas gerginliği denmektedir. Kas gerginliğine pek çok şey neden olabilmektedir. Bir sağlık problemidir fakat tedavisi oldukça basittir. Günlük beslenme profilinizi dengeli ve düzenli yaparak ya da bir diyetisyen yardımı alarak kas gerginliğinden kurtulabilirsiniz.

Kas Gerginliği Nedenleri

Kas gerginliği nedenleri çeşitli olabilmektedir. Genel olarak her sabah hissedilmesi normaldir. Çünkü kas genişleyebilen, büyüyebilen ve genişlemeyle birlikte küçülme durumu da söz konusu olan bir dokudur. Günlük faaliyetler içerisindeyken kaslarınızın genişlediğini hissedebilirsiniz. Buna hareket mekanizması neden olur. Vücut hareket ettikçe ve güç uyguladıkça, enerji sarf ettikçe kas dokularında değişim meydana gelir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kas kasılıp gevşeme hareketi yaptığı için vücudun şekil almasına neden olur. Fakat her kas aynı değildir. Çizgili, düz ve kalp kası olmak üzere üç grup altında kasları incelemek gerekir. Kas gerginliği nedenleri genel olarak çizgili kas grubunda meydana gelir. Çizgili kaslar bilinçli bir şekilde hareket ettirdiğimiz kas grubudur. Düz kaslar istek dışı hareket eder ve sinirlerin beyne iletilmesinde görev alırlar. Kalp kası da her ne kadar bir çizgili kas olsa da istek dışı çalışır. Bu nedenle kas gerginliği yaşanıyorsa çizgili kaslardan meydana geldiğini bilmek gerekir.

Kas Gerginliğinde Beslenme

Kas gerginliğinde beslenme daha çok protein ağırlıklı olmalıdır. Protein, kasların beslenmesini sağlar. Ağır spor yapıyor ya da gün içerisinde ağır yük taşımanız gereken bir meslek grubunda yer alıyorsanız, kaslarınız sürekli olarak yoruluyor demektir. Kas gruplarınızı beslediğiniz takdirde kas gerginliğinden de kurtulabilirsiniz.

Sağlıklı beslenme açısından spor yapmadan önce karbonhidrat tüketimi, spordan sonra ise kasları beslemek adına yüksek protein tüketimi yapmanız gerekir. Bu sayede kas kaybını yüzde 80 oranında önleyebilirsiniz.

Ani hareketler, vücuda alınan bir darp ya da şiddet, aşırı spor yapmak kasların kaybolmasına neden olur. Vücudunuzun taşıyamayacağı bir yükü kaldırmanız da kas kaybı yaratır. Genel olarak kas gerginliği de aşırı yük kaldırmaktan meydana gelir. Bu nedenle kas gerginliğinde beslenme faaliyetleriniz düzenli ve yüksek protein içeren besin gruplarından oluşmalıdır.

Bir önceki yazımız Kalsiyum Eksikliği Nedir? Belirtileri ve Nedenleri! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Kalsiyum hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

17 − nine =