Keçiboynuzu, pek çok faydalı bileşeni bünyesinde barındıran ve insan sağlığına büyük faydalar sağlayan bitkilerden biridir. Karbonhidrat, yağ ve sodyum bakımından oldukça zengin olan keçiboynuzu, ayrıca selenyum, magnezyum, potasyum gibi pek çok mineral ve element içermekte ve bu özellikleri sayesinde çeşitli sağlık problemleri üzerinde etkisini gösterebilmektedir. Dolayısıyla sağlıklı beslenme öğretisi için önemli bir yer sahip olan keçi boynuzu, pek çok diyetisyen tarafından diyet menülerinde yer verilir.

Keçiboynuzunun Faydaları

Çeşitli amaçlarda ve şekillerde tüketilen keçiboynuzu, özellikle de kış aylarının vazgeçilmez besinlerinden biridir. Bunun nedeni ise kış aylarında soğuk algınlığı, bronşit ve astım rahatsızlıkların artması ve keçiboynuzunun bu hastalıklara iyi geldiği düşüncesidir. Öte yandan keçiboynuzu, gribal enfeksiyonlar, soğuk algılığından kaynaklanan rahatsızlıklar açısından oldukça etkili bir besindir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Oldukça önemli bir antioksidan özelliğine sahip olması sebebiyle keçiboynuzunun faydaları oldukça fazladır. Örneğin; keçiboynuzunun kolesterol karşısındaki etkileri bilimsel olarak kanıtlanmıştır. İçeriğindeki liflerin ve bol miktardaki gıda içeriğinin LDL düzeyini düşürdüğü ve HDL kolesterol düzeyini sağlıklı bir düzeyde tuttuğu belirlenmiştir. Ayrıca yapılan bazı çalışmalar neticesinde keçiboynuzunun hiper tansiyon tedavisinde kullanıldığı da ifade edilmektedir.

Öte yandan keçiboynuzunun faydalarından bir diğeri ise sindirim sisteminin görevini düzenli bir şekilde yerine getirmesini sağlaması ve ishale karşı etki göstermesidir. Genel olarak tam bir sindirim sistemi dostu ve sağlıklı beslenmenin bir parçası olan keçiboynuzu, pek çok Beslenme Uzmanı tarafından diyet listelerine ilave edilmektedir.

Keçiboynuzunun insan sağlığına olan diğer faydaları ise; akciğer kanserine karşı koruması, hasarlı hücreleri onarması, alerjik hastalıklara karşı koruması, astım ve bronşit için etkili olması, gribe, öksürüğe ve balgama iyi gelmesi, kalp ve damar hastalıklarına, kemik erimesine karşı koruması, cinsel gücü artırması ve sinir sistemini koruyup, çocuklarda zeka gelişimine yardımcı olmasıdır.

Diyette Keçiboynuzu Tüketilir mi?

Diyette keçiboynuzu tüketmek, genellikle beslenme uzmanlarının tavsiyeleri arasında yer almaktadır. Özellikle bazı uzmanlar, diyet yapan kişiler için çikolata yerine keçiboynuzunun tüketilmesini tavsiye etmektedir. Bunun nedeni ise keçiboynuzunun çikolataya kıyasla yağ, kafein ve kalori bakımından düşük olması ve bu açıdan kilo vermeye yardımcı olmasıdır.

Öte yandan bazı beslenme programları sayesinde diyette keçiboynuzu tüketmek kaçınılma bir hal almaktadır. Örneğin; keçiboynuzu diyetinde keçiboynuzu tüketilmesi gerekirken, aynı zamanda bu bitkinin tok tutucu özelliğinden faydalanılmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here