Kilo vermek, kararlılıkla başlar. Sağlıklı kilo vermek ise, doğru alışkanlıkları kazanabilme iradesi gerektirir. Ancak çocuklukta edinilen bazı yeme alışkanlıkları ve hareketsiz yaşam biçimi hızlı kilo almaya ya da mevcut kilo probleminden kurtulamamaya neden olabilir. Peki, kilo vermek için yapmamanız gerekenler nelerdir? Aslında kilo vermek için yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler konusu oldukça komplike bir dizi örnekten oluşan ve kişiden kişiye değişen davranışlar gerektiren bir cevap sunar. Ancak temelde herkes için geçerli olabilecek bazı yasaklar vardır. Onlar da şöyle sıralanabilir:

  • Etin yanında pilav, makarna yemeyin. Etin yanında salata tercih edin.
  • Yemekleri, çorba, et/tavuk, pilav/makarna, yoğurt/salata, tatlı, çay/kahve zincirinden çıkarın. Çorba yiyorsanız pilav / makarna yemeyin, tatlıyı yemeğin üzerine değil öğün arasında tercih edin. Çay ya da kahveyi de hemen yemeğin üzerine almayın. En az 1 saat bekleyin.
  • Gazlı içecek, meyve suyu, şekerli çay alışkanlığına son verin. Bu içeceklerin vücudunuza hiçbir olumlu etkisi olmadığı gibi, hızla kilo almanıza, kan şekerinizi yükselterek halsiz hissetmenize neden olacaklarını unutmayın.
  • Çok acıkmaktan kaçının. Tüm gün aç kalıp gözünüzün kararırcasına yemeklere saldırmasına izin vermeyin. Her zaman çantanızda atıştırmak için sağlıklı bir şeyler tutun. Bir- iki tane badem içi kan şekerinizi anında düzene sokabilir.
  • Arkadaşlarınızla bir şeyler içmeye çıktığınızda latte, mocha gibi şeker ve yağ içeren kahveleri değil, şekersiz limonata, sade soda, şekersiz çay, yeşil çay gibi seçenekleri tercihe din. Sohbet zaten yeterince lezzetli olacaktır. Ekstra şekere ve kremaya gerek yok.
  • Hamburger menüler yerine ızgara eti tercih edin. Özellikle alışveriş merkezlerinde ofis çıkışı sinema öncesi, alışveriş sonrası hızlıca bir şeyler atıştırmak istediğinizde hamburger menü yerine ızgara köfte, ızgara et ya da salata yiyebileceğiniz menüleri tercihe din.
  • Şekerleme, çikolata, bisküvi, cips gibi eğlenceli atıştırmalıkları mümkün olduğunca azaltın. Bunların yerine badem, ceviz, kuru üzüm, kuru erik, meyve gibi seçenekleri tercih edin. Elbette bu kuru yemişlerde ve taze meyvelerde de kalori oranı yüksek olabilir ancak aynı zamanda vücuda faydalı vitaminler de var. Aynı zamanda tok tutuyorlar.
  • Bol su içmekten ödün vermeyin. Gün içinde ne kadar işiniz olursa olsun bol bol su için. Arabanızda kolay ulaşabileceğiniz bir yerde su bulundurun. Ofiste masanıza sürahi ve bardak koyun. Gittiğiniz yerlerde “ne içersiniz” sorusuna yanıtınız “çay- kahve” yerine “büyük bir bardak su” olsun.
  • Akşam 7’den sonra yemek yememeye özen gösterin.
  • Katı yağı ve hayvansal yağları yok derecesinden azaltın.

Kalıcı, doğru ve sağlıklı kilo vermek istiyorsanız bir Diyetisyenden yardım alın.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bir önceki yazımız İnsülin Direncinin Kilo Verme Üzerine Etkisi! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 − five =