Kış aylarında metabolizmamızın hızı yavaşladığından dolayı kilo almaya başlarız. Aslında metabolizmanızı hızlandırarak kilo almayı engelleyebilirsiniz. Şimdi sizlere bir taraftan metabolizmanızı hızlandıracak aynı zamanda ideal kilonuzu koruyarak bu kışı kilo almadan geçirmenize yardımcı olacak birkaç önerimiz olacak.

1. Kahvaltınızı Uyandıktan 1 Saat Sonra Yapın

Hızlı bir metabolizmaya sahip olmanın şartlarından biri düzenli beslenmektir. Metabolizma hızını yüzde 30 civarında artırmak için sabah uyandıktan sonra 1 saat içinde kahvaltı yapmalısınız. Kahvaltı da neler yemeliyiz? Sorusunda karşı cevabımız ise öncelikle şekerli ve yağlı gıdalardan uzak durmanız gerektiğini hatırlatmak isteriz. Doyurucu ve dengeli bir beslenme için kahvaltı menünüzde proteine, karbonhidrata, mevsim yeşilliklerine ve meyvelerine yer vermelisiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

2.Ana Öğünleri Es Geçmeyin

Düzensiz beslenme alışkanlığı metabolizma hızının azalmasına neden olur. Ana öğünleri düzenli olarak yapmak besinlerin vücudunuzda yağ olarak depolanmasının önüne geçer. Bu noktada küçük bir dipnotta paylaşalım. İki ana öğün arasında 4 – 5 saat gibi bir zaman dilimi olmasına özen gösterin.

3.Gün İçerisinde 10 Bardak Su İçmeyi Alışkanlık Haline Getirin

Gün içerisinde içeceğiniz 10 bardak su metabolizma hızınızı arttırmanıza yardımcı olacaktır. Aynı zamanda aldığınız enerjinin vücutta yağ olarak oluşmasını ve depolanmasını önleyecektir.

4.Sofranızda Yeşil Yapraklı Sebzelere Yer Verin

Mevsim değişikliklerine karşı vücudun direncini artırmak gerekir. En önemli vitaminlerden bir olan C vitamini; bir taraftan vücudunuzun direncini arttırmanıza yardımcı olacaktır. Bir taraftan da güçlü bir bağışıklık sistemi oluşturarak vücut ısınızı korumanıza yardımcı olacaktır. C vitamini yönünden zengin besinler arasında yer alan brokoli- ıspanak- pazı ve karnabahar gibi hafta en az 3 – 4 kez tüketmenizi öneririz.

Tuza dikkat!

Tuzda bulunan sodyum fazlası vücudun su tutmasına neden olur. Bu da vücutta ödem oluşmasına sebep olur. Bunun sonucu olarak sabahları uyandığınızda kendinizi kilolu ve şişkin hissedersiniz.

5.Açlık Krizine Karşı Mevsim Meyveleri

Açlık krizine girdiğimizi hissettiğimizde aklımıza genelde şekerli gıdalar ya da hamur işleri gelir. Böyle durumda bu gıdalardan uzak durup yerine mevsim meyveleri yemeği tercih etmeliyiz.

6.Fiziksel Aktiviteler

Her şartta spor yapmayı ihmal etmiyoruz. Enerjiyi artırmak için düzenli olarak yürüyüş yapabilirsiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here