Son dönemlerde cilt üzerindeki etkileri ve faydaları ile adından bahsedilen kolajen, aslında genel olarak vücut ve sağlık için oldukça gerekli bir maddedir. Bir tür protein olarak bilinen bu madde, kolajen doku, tendon, ligament, eklem, kıkırdak ve cildin temelini oluşturan bir proteindir. Kemik sağlığı, bağışıklık sisteminin güçlenmesi, kolejencilt ve sindirim sisteminin doğru bir şekilde çalışması için ihtiyaç duyulan kolajen, her ne kadar vücut tarafından üretimi gerçekleştirilen bir aminoasit olsa da, aynı zamanda sağlıklı beslenme ile de edinilebilmektedir.

Kolajen Nedir?

Günümüzde adının sıklıkla duyulmaya başlamasının ardından pek çok insanın merak ettiği konulardan biri de “Kolajen nedir?” sorusunun yanıtıdır. Kolajen; insan vücudunun sağlık açısından ihtiyaç duyduğu, normal şartlarda vücut tarafından üretilebilen bir tür protein ya da aminoasit olarak ifade edilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kolajen insanların vücudunda üretilen bir madde olurken, bazı durumlar kolajen üretimini olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Çevre kirliliği, sigara alışkanlığı, zararlı güneş ışınları, düzensiz ve yanlış beslenme, çeşitli sağlık sorunları ve yaşın ilerlemiş olması gibi durumlar, kolajen üretimini ve kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir. Dolayısıyla vücutta kolajen eksikliği meydana gelerek ciltte, kemiklerde, kaslarda, bağ dokularda ve kıkırdakta çeşitli sağlık sorunları ortaya çıkabilmektedir.

Sağlıklı beslenme sayesinde insanların vücudundaki kolajen rezervini doldurabilmesi mümkündür. Bu doğrultuda beslenme uzmanları eşliğinde uygulanan diyet listeleri ve tüketilen kolajen destekli besinler sayesinde bu gibi sağlık sorunlarının önüne geçilebilmektedir.

Neden Önemli?

Kolajenin vücuttaki önemi oldukça büyüktür. Kolajen doku, tendon, ligament, kıkırdak, eklem ve cildin temel yapı taşı olarak ifade edilen bu protein maddesi, cilt ve kemik sağlığını, bağışıklık ve sindirim sistemini koruyan, düzenli çalışmasını sağlayan ve güçlendiren önemli bir maddedir. Dolayısıyla vücutta yeteri kadar bulunması gerekmektedir.

Çeşitli nedenlerden dolayı kolajen eksikliği yaşayan kişilerin beslenme programında yapmış olduğu değişiklikler ile rezervlerini doldurabilmeleri mümkündür. Et suyu, kemik suyu, tavuk suyu, kırmızı, turuncu ve mor renkli sebzeler, yumurta, ananas, Omega3 ve turunçgillerin doğru ve düzenli bir şekilde tüketilmesi sayesinde her ne kadar vücudun kolajen üretimi artırılamasa da vücuda yeterince kolajen kazandırılabilmektedir.

Bu gibi kolajen eksikliği durumlarında kişilerin mutlaka bir diyetisyenden yardım alması ve düzenli bir beslenme programı oluşturması gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here