Bir türstres hormonu olarak bilinen kortizol, adrenal bezlerinden salgılanmasıyla bilinmektedir. İnsan vücudunun stres karşısında durabilmesi konusunda yardımcı olan bu hormon, beynin pek çok stres durumuna karşı tepkisi olarak serbest bırakılmasını sağlamak açısından önemli bir yere sahiptir. Vücuttaki kortizol seviyesi en az bu hormonun kendisi kadar önemli olurken, kortizol yüksekliği insanlarda faydadan çok zarara neden olabilmektedir.  Zaman içerisinde kişide aşırı kilo alımı ya da yüksek tansiyon gibi sağlık sorunlarına yol açarken, daha pek çok sorunları da beraberinde getirebilmektedir.

Kortizol Yüksek Olursa Ne Olur?

Kortizol yüksekliği insanlarda çeşitli sağlık sorunlarına yol açabilmektedir. Tansiyon, obezite, uyku bozuklukları, ruh halinin olumsuz olarak etkilenmesi, enerjide düşüş yaşanması ve diyabete katkı sağlaması kortizol seviyesi yüksek olursa yaşanabilecek sağlık sorunları arasında yer almaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bunların yanı sıra son 15 yılda bu alanda yapılan araştırmalar neticesinde kortizol seviyesinin yüksek olmasının yorgunluk, diyabet, osteoporoz gibi kronik komplikasyonlar, bozulmuş beyin fonksiyonları, bağışıklık sisteminin zayıflaması ve enfeksiyon problemleri gibi sağlık sorunlarının ortaya çıktığı belirlenmiştir.

Kortizol Seviyesi Nasıl Düşürülür?

Kortizol seviyesini düşürmek için dikkat edilmesi gereken pek çok husus bulunmaktadır. Bunların başında sağlıklı beslenme, yaşam tarzında değişiklikler, rahatlama ve diyet gelmektedir. Bu duruma bir örnek göstermek gerekirse; uyku düzeni, süresi ve kaliteli kortizol seviyesini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Uyku düzeninde yaşanan problemler günlük hormonal dengeleri bozarken, kortizol seviyesinin artmasına neden olabilmektedir.

Bunun yanı sıra düzenli olarak yapılan egzersizler de kortizol seviyesini düşürmek için en etkili yöntemlerden biridir. Uyku dışındaki zamanlarda mümkün olduğunda fiziksel olarak aktif olmak ve düzenli olarak yatmaya çalışmak da oldukça faydalı olacaktır.

Öte yandan geceleri kafein tüketiminden kaçınmak, geceleri kullanılan parlak ışıkların seviyesini azaltmak, gün içerisinde şekerleme yapmak, yatmadan önce dikkat dağıtacak unsurları minimuma indirmek ve stresi yönetmeyi bilmek de yine kortizol seviyesini azaltmak için uygulanabilecek yöntemler arasında yer almaktadır.

İnsanlar almış oldukları önlemler ile kortizol seviyesini düşüremediğinde uzmanlardan da destek alabilmektedir. Örneğin bir diyetisyen bu anlamda danışanına sağlıklı bir beslenme programı oluşturabilirken, bu sayede kortizol seviyesinin düşürülebilmesi daha kolay olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here