Aşırı et ve tatlı tüketimi yapılan bayramlardan sonra normal yaşantımıza dönüş yaparken sağlık problemleri yaşamamak ve kilomuzu kontrol altına almak için dengeli ve düzenli beslenmeyi ihmal etmemeliyiz. Kurban bayramı sonrası beslenme önerilerini takip ederek sağlıklı yaşam konusunda bilgi edinebilir ve kilomuzu hızlı bir şekilde kontrol altına alabiliriz.

Tatlıyı, hamur işlerini ve et tüketimini aşırı bir şekilde yaptığınızı düşünüyorsanız, büyük ihtimalle şişkinlik ve hazımsızlık yaşıyor olabilirsiniz. Pek çok uzman bayram sonrasında insanların yüzde 75’inden fazlasında bu problemlerin yaşandığını söylemektedir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sebze Tüketimi Arttırılmalı

Kilo, hazımsızlık ve şişkinlik yaşayan kişilere diyetisyen önerisi olarak sebze yemeğini arttırmaları, et ve karbonhidrat tüketimini azaltmaları önerilmektedir. Sebze yemekleri hazmı kolaylaştırmakla birlikte, bağırsakların rahatlamasını sağlamaktadır ve aşırı et tüketimi sebebiyle ihmal edilen vitamin ve mineral dengesini kontrol altına almaktadır.

Sağlıklı beslenme açısından sebze tüketimi yaparken haşlama, buğulama ya da zeytinyağı ile yemekleri pişirme yöntemlerinin kullanılması da önerilmektedir. Kilonuza bağlı olarak tüketilmesi gereken porsiyon miktarının 6 ile 8 yemek (çorba) kaşığı olduğu da belirtilmektedir.

Su Tüketimi İhmal Edilmemeli

Kurban bayramı sonrası beslenme programınıza su tüketiminizi de eklemelisiniz. Genel olarak doktorlar günde 2,5 litre su tüketimi yapılmasını önerilse de doğru su tüketimi miktarı her 25 kilograma 1 litre sudur. Yani, 60 kilo olan bir insan günde 2,4 litre su tüketmelidir. Eğer spor yapılıyor ve kardiyo ağırlıklı çalışılıyorsa bu hesaplamaya 1 litre su daha eklenmesi gerektiği belirtilmektedir.

Bu miktarın altında kalmak ya da üstüne çıkmak, az ya da fazla su tüketimine bağlı olarak rahatsızlanmanıza sebep olacaktır.

Detoks Yapılmamalı!

Genel olarak pek çok kişi bayram sonrasında hemen bir detoks programı ya da şok diyet uygulaması yapmaktadır. Şok diyetler ve detoks programları yoğun tüketim yapılan bayram ve özel günler sonrasında sağlık açısından uygun değildir. Hızlı bir şekilde kilo verilmesini sağlasa da yağdan kayıp sağlamamaktadır. Zayıflamak isteyen kişilerin yağ yakımını önemsemesi gerekir.

Şok diyetler ve detoks uygulamaları yalnızca vücuttaki su, ödem ve kas miktarını azaltmaktadır. Bir uzman tarafından verilen detoks programları haricinde sağlıklı beslenme konusunda bu uygulamalardan uzak durulması önerilmektedir.

Bir önceki yazımız Kurban Etini Pişirirken Nelere Dikkat Etmelisiniz? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 − 4 =