Menopoz, kadınların yaşamlarında, adet kanamalarının kesildiği, yumurtlamanın son bulduğu bir dönemdir. Sağlıklı olan bir kadının yaşamında oldukça doğal bir durum olan menopoz, bazen östrojen hormonunun seviyesindeki düşüş sebebiyle çeşitli sağlık sorunlarına neden olabilmektedir. Örneğin; osteoporoz, aşırı kilo alımı ya da kalp – damar hastalıkları, menopoz döneminde ortaya çıkabilecek sağlık sorunlarındandır. Bu nedenler de menopoz döneminde beslenme konusu, kadınlar açısından büyük önem taşımaktadır.

Menopoz Döneminde Nasıl Beslenilmelidir?

Menopoz döneminde beslenme yeterli ve dengeli olmalı ve bunun yanı sıra fiziksel aktivitelerin de eksik olmaması gerekmektedir. Menopoza giren bir kadının sağlıklı beslenme ile beraber ideal kilosunu koruması oldukça önemlidir. Bu sayede şeker hastalığı, kanser ya da bunun gibi çeşitli sağlık sorunu riski en aza indirgenebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Menopozdaki kadınların sağlıklı beslenmesi; alkol ve sigaran uzak durarak, düzenli sebze meyve tüketerek, enerji içeriği düşük, besleyici içeriği yüksek ve posa bakımından zengin olan besinleri tüketerek sağlanabilmektedir.

Öte yandan menopoz belirtilerine doğal yollardan karşı koyabilmek adına egzersiz, diyet ve bitkisel destek tedavilerine müracaat edilebilmektedir. Bu sayede organizmanın rahatlaması sağlanabilmektedir. Ayrıca menopozdaki kadınların içeriğinde östrojen içeren soya, keten tohumu, keten tohumu yağı, tam tahıllar, sert kabuklu yemişler, rezene, elma, maydanoz ve kereviz gibi besinler tüketmesi de önerilmektedir.

Bitkisel destek tedavileri açısından menopozda işe yarayacak olan bitkiler ise; adaçayı, civanperçemi, karayılan otu, meyan kökü, hayıt ve çin melekotudur.

Hangi Yiyeceklerden Uzak Durulmalıdır?

Menopozda beslenme konusu hayati bir önem taşırken, bu dönemde kadınların uzak durması gereken bazı yiyecekler bulunmaktadır. Bunların başında alkol ve sigara gelmektedir. Bunun ile beraber doymuş ve trans yağ, margarin gibi katı yağ, basit şeker ve tuz tüketiminin en aza indirgenmesi oldukça önemlidir.

Menopoz döneminde kaçınılması gereken yiyecekler ise; kızartmalar, salam, sosis, sucuk, tam yağlı peynir, süt, yoğurt, hamur işi, fast food, pizza, hamburger, kek, poğaça, bisküvi, kuyruk yağı, tereyağı, kremalı yiyecekler, çikolata ve kola tarzında asitli içeceklerdir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here