Balık, sağlıklı beslenme konusunda oldukça önemli besinlerden biridir. Özellikle protein bakımından bir hayli zengin olan balık, vitamin ve mineraller konusunda da büyük etkiler gösterebilmektedir. Dolayısıyla bir bireyin haftada en az 2 gün balık tüketmesi büyük önem arz etmektedir.

B grubu vitaminlerden B1, B2, B3, B6, B12 ve bunun ile beraber yağda eriyen vitaminlerden A ve D açısından iyi bir kaynak olarak kabul edilen balık, yaklaşık olarak 100 gram tüketildiğinde vücudun ihtiyacı olan A vitamininin yüze 10 ile 15’ini karşılayabilmektedir. Mineral açısından da zenginliği ile bilinen balığın, bu gibi faydalı bileşenleri sayesinde haftada en az 2 gün tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Balığın Sağlığımız için Faydaları

Balığın faydaları, neredeyse sayılamayacak kadar çoktur. Balık sayesinde vücuda kazandırılacak olan Omega3 yağ asidinin sağlık açısından koruyucu faydaları oldukça fazladır. Omega3, vücudun kendiliğinden üretilemeyeceği ve dışarıdan besinler ile alınması gereken bir yağ asididir. Dolayısıyla balık, sağlıklı beslenme konusunda büyük öneme sahiptir.

Balığın faydalarından biri, kalp sağlığını koruyabilir olmasıdır. Konu ile alakalı yapılan araştırmalarda balık yemek, ölümcül kalp hastalıklarını yüzde 36’ya kadar azaltmaktadır. Hamilelik esnasında Omega3 gereksiniminden dolayı balık tüketilmesi gerekirken, çocukların da balık tüketmesi oldukça faydalı olmaktadır. Çünkü balık, çocuklarda zeka geliştirici özellikler göstermektedir. Öte yandan balık, diğer et türlerine kıyasla daha az yağ içerdiğinden kardiyovasküler sağlığa iyi gelmekte ve kolesterolü düşürebilmektedir. Ayrıca alzheimer hastalığının önüne geçilmesi, metabolizmanın çalışmasına yardımcı olması ve zayıflama konusunda etkili olması, balığın faydaları arasında yer almaktadır.

Diyette Balık Tüketilir mi?

Diyette balık tüketme, kilo vermeye yardımcı olan etkenlerden biridir. Dünümüzde pek çok diyetisyen, zayıflama konusunda kendisine gelen hastaları için balığı beslenme programına dahil etmekte ve hastalarının tüketmesini sağlayabilmektedir.

Bireyler normal yaşantısında olduğu üzere diyet yaparken de balık tüketmesi gerekmektedir. Balığın yağda kızartılması ya da pişirilirken çeşitli sosyal kullanılması kilo almaya neden olurken, daha az yağda ve hatta fırında pişirilmesi hem kilo verirken hem de kilo korurken tüketilmesi gerekir. Dolayısıyla bu şekilde diyette balık tüketme, kilo verilmesine yardımcı olmaktadır. Zayıflamak için uzmana başvuran bireylerin diyetisyen tarafından tavsiye edildiği üzere balık tüketmesi gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here