Potasyum, sodyum ile beraber insan bedenindeki hücrelerin sıvı ve elektroit dengesini sağlayan bir mineral türüdür. Kalp sağlığı açısından önemli bir mineral olan potasyum, hücreler arasında besin iletimi, beyne oksijen iletilmesi ve bunun gibi önemli görevler üstlenmektedir. Dolayısıyla insan sağlığı açısından gerekli olan bu mineral, sağlıklı beslenme yolu ile vücuda kazandırılabilmektedir.

Vücutta Potasyum Eksikliğinde Neler Olur?

Vücutta potasyum eksikliği olması durumunda bazı sağlık sorunları ortaya çıkabilmektedir. Örneğin; halsizlik, iştahsızlık, kusma, sinirlilik, iştah kaybı, cilt kuruluğu, kaslarda yorgunluk ve kalp ritim bozukluğu gibi sağlık problemleri, potasyum eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bunun ile beraber vücuttaki potasyum eksikliği, yaşlılarda kalp krizi riskini yüzde 50 oranında artırmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Potasyum Bulunan 4 Besin ve Faydaları

Potasyum eksikliği pek çok sağlık problemine neden olurken, diyetisyenler sağlıklı bir kişinin günlük diyetinde 1600 ila 2000 miligram arasında potasyum almasını önermektedir. Bunun en iyi yolu ise potasyum açısından zengin olan besinlerin tüketilmesidir.

Potasyum bakımından zengin olan pek çok besin bulunmaktadır. Örneğin; kuru kayısı, kuru fasulye, kuru erik, ıspanak, somon, avokado, meşe palamudu kabağı, tatlı patates, Hindistan cevizi suyu, havuç suyu, yoğurt, nar ve pazı, potasyum kaynakları olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • Yoğurt

Potasyumun bulunduğu besinlerden yoğurt, insan sağlığı açısından oldukça faydalı olan besinlerden biridir. Bağırsak sağlığına faydalı olan probiyotikler bakımından bir hayli zengin olan yoğurt, osteoporozun önüne geçmeye yarayan kalsiyum da içermektedir.

  • Hindistan Cevizi Suyu

Sağlıklı beslenme açısından önemli besinlerden biri olan Hindistan cevizi suyu, kan şekeri seviyesini düşürme konusunda oldukça etkili olan bir besindir. Dolayısıyla diyanet hastalığına da iyi gelmektedir. Bunun ile beraber Hindistan cevizi suyunun kolesterole iyi geldiği ve kalp sağlığını koruduğu da bilinmektedir.

  • Kuru Fasulye

Kuru fasulye, günlük potasyum ihtiyacının yüzde 104’ünü karşılayabilecek potansiyele sahip bir besindir. Beyin sağlığı açısından oldukça faydalı olan bu besin, aynı zamanda sindirim sistemini geliştirmekte ve hamilelik döneminde folat ihtiyacını karşılayabilmektedir.

  • Kuru Erik

Kuru erik, vücudun ihtiyacını karşılayan önemli potasyumlu besinlerden biridir. Bunun ile beraber A vitamini bakımından oldukça zengin olan kuru erik, görme problemlerine, göz kuruluğuna ve katarakta iyi gelmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here