Formuna dikkat edenlerin ve sağlıklı beslenme programı uygulamaya çalışanların en önemli sorunlarından biri de dışarıda yemek yemektir. Özellikle de çalışan insanların büyük çoğunluğu dışarıda yemek yemek durumunda kalırken, dışarıda yenen yemeklerin ne yazık ki kontrolü daha az olmaktadır. Fakat yine de diyet yapan ve formuna dikkat eden insanların dışarıda da sağlıklı öğünler tüketebilmesi mümkündür. İşte dışarıda yemek yerken dikkat edilmesi gerekenler…

  • Yemek Öncesi Ara Öğünle Kontrolü Sağlayın!

Dışarıda sağlıklı beslenme için yemek öncesinde ara öğün bir tür kurtarıcı olacaktır. Örneğin; bir davete katıldığınızda yemekten 1-2 saat öncesinde sağlıklı öğünler ile beslenirseniz, yemeğe çok fazla aç olarak başlamamış ve dolayısıyla az miktarda tüketim sağlayabilirsiniz. Ara öğün için meyve ve yoğurt ya da küçük bir tost ile ayran tercih edebilirsiniz.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Yemek Seçimlerine Öncesinde Karar Ver!

Açken hangi yemeği tüketeceğine karar vermek çoğu zaman sağlıksız tercihlere neden olabilmektedir. Bu nedenle de sağlıklı yemekler tüketebilmek için önceden menüye göz atmak ve karar vermek faydalı olacaktır.

  • Yemek Öncesi ve Sonrası Mutlaka Su Tüketin!

Yemekten önce ve sonra su tüketimi sağlıklı beslenme konusunda oldukça önemli bir husustur. Bu alanda yapılan araştırmalar yemekten önce 500 ml su tüketen kişilerin yemekte daha az kalori tükettiğini ve su içmeyenlere kıyasla yüzde 44 oranında daha kilo verebildiğini göstermektedir.

  • Çorba ile Başla

Diyetisyenlerin büyük çoğunluğu sağlıklı yemekler için yemeğe önce çorba ile başlanması gerektiğini belirtmektedir. Özellikle de uzun süren yemeklerde mutlaka çorba ile yemeğe başlanması ve gerekmektedir. Bu sayede yüzde 20 daha az kalori tüketilebilmektedir.

  • Salatalara Sosları Kendin Ekle

Tüketilen salatalardaki sosların önemi de oldukça büyüktür. Dışarıda tüketilen salataların daha lezzetli olmasını sağlamak amacıyla çoğu zaman abartılı soslar kullanılmaktadır. Bu nedenle sağlık için bireyin salata sosunu kendisinin belirlemesi gerekmektedir.

  • Yavaş Ye, Yavaş Çiğne

Dışarıda olduğu gibi günlük hayatta da dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise yemeği yavaş yemek ve yavaş çiğnemektir. Sağlık ve sağlıklı beslenme açısından oldukça önemli olan bu konunun pek çok diyetisyen tarafından da uyarısı yapılmaktadır. Bu sayede daha az yemek yemek ve tokluk sinyallerinin beyne ulaşmasını sağlamak mümkündür.

Bir önceki yazımız Folik Asidin Sağlık İçin Önemi başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

seven + 8 =