Sağlıklı ve dengeli bir beslenmenin parçası olan, sağlıklı içecek seçimi de önemlidir. Çoğu kişi tükettikleri içeceklerin enerji değerlerini göz ardı etmektedir. Oysa ki alkolsüz içeceklerin çoğunun şeker oranı ve katkı maddesi içerikleri yüksektir. Bazı enerji içecekleri hem şekerden hem kafeinden zengindir. Paketli meyve suyu ve gazlı içecekler gibi alkolsüz içeceklerin ambalajları üzerindeki etiketleri kontrol etmek daha sağlıklı seçimler yapmanıza yardımcı olacaktır ya da en güzeli siz doğal içecekleri tercih edin. Tavsiye edeceğim sağlıklı içecekler:

Tam yağlı, Yarım Yağlı ya da Yağsız Süt Tüketimi

Süt

Üç temel besin öğesi olan karbonhidrat, protein ve yağın bir arada bulunduğu en sağlıklı içecektir. Sağlıklı kemikler için kalsiyumdan, ayrıca diğer vitamin ve mineraller açısından zengindir; eklenti şeker içermediği için diş çürüklerine sebep olmaz. Piyasada bulunan meyveli sütler, milkshakeler, şeker ve katkı maddesi içerdikleri için mutlaka sade süt tercih ediniz. Yüksek kolesterol ya da kalp hastalığı gibi rahatsızlığı olan kişiler doymuş yağ alımını azaltmak amacıyla yarım yağlı ya da yağsız süt tercih edebilirler. Süt özellikle küçük çocuklar için çok önemlidir. Ancak bebek bir yaşına gelene kadar inek sütü verilmemelidir. Ayrıca çocuklar yeterli enerji ihtiyacını karşılamak için kesinlikle tam yağlı süt tüketmelidirler.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Ayran

Ayran, öğünlerde yemeklerle birlikte tercih edebileceğiniz en iyi içecek seçeneğidir. Düşük kalori, yüksek protein ve yağ içeriğiyle öğünde erken tokluk sağlayarak ve öğün sonrası tokluk süresini uzatarak daha az yemek yemenizi sağlar.

Kefir

Kefir, fermente bir süt ürünüdür. Günlük beslenmenize ekleyebileceğiniz en sağlıklı içecektir. Piyasada bulunana ambalajlı ve meyveli kefirler yerine evde mayaladığınız kefiri tercih edebilirsiniz. Kefirin yoğurt ve sütten farkı fermantasyonla elde edildiği için yüksek probiyotik içermesidir. Probiyotikler, bağırsağımız için faydaki mikroorganizmalardır ve bağırsak sağlığımızı destekler, sindirim sistemini düzenler.  Ayrıca, kefir içerisinde yüksek derecede B12 vitamini, kalsiyum, magnezyum, K2 vitamini bulundurur. Bağışıklık sistemini, güçlendirir, kolesterolü düşürür, egzama gibi cilt hastalıklarını hafifletir, kabızlık, ishal, şişkinlik gibi bağırsak hastalıklarını tedavi eder.

Sebze suları ve Smoothieler

Sebze suları ve smoothieler sağlığımız için faydalı pek çok vitaminin bir arada bulunduğu içeceklerdir. Bir seferde katı halde yiyemeyeceğimiz sebzeyi, sıvı hale getirdiğimizde bir seferde içebiliriz. Ancak sebze suyu ve smoothie yaparken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır:

  • Sebzeleri katı meyve sıkacağında sıkarak sadece sularını elde ettiğimizde içindeki liften yararlanmamış oluyoruz. Bu nedenle sebzelere, içme suyu ekleyerek robottan geçirdiğinizde daha posalı bir sıvı içecek elde etmiş olursunuz.
  • Smoothie hazırlarken içine bol miktarda meyve koymak kalori ve şeker içeriğini artıracağı için porsiyon kontrolü yaparak daha sağlıklı smoothieler elde edebilirsibiz. Smoothiler hem meyve hem sebze içerikli olmalı, dengeli olması için sağlıklı yağ ( badem,ceviz, fındık,keten tohumu gibi) içermelidir. Smoothieler içerdikleri posa bakımından günlük 5 meyve porsiyonunun ikisi yerine sayılabilir. Tabii bu durum smoothie hazırlanırken kullanılan meyve ya da sebze miktarına ve smoothienin nasıl yapıldığına bağlıdır.

Meyve Suyu  ve Doğru Tüketimi

Kesinlikle ambalajlı meyve sularının satın almayın. Meyveden çok şeker ve katkı maddesi içermektedirler. Ürünlerin birçoğu sadece %5 oranında meyve suyu ve bir hayli yüksek ekstra şeker içermektedir. Meyve sularının lif içeriği düşüktür. Örneğin; Bir öğünde 1 bardak portakal suyu içtiğinizde 2-3 adet portakal yemiş olursunuz böylece yüksek kalori düşük lif almış olursunuz. Oysa ki 3 portakalı tek bir öğünde yemeniz çok mümkün değildir. Bir öğünde ancak 1 portakal yiyebilirsiniz ve daha az kalori daha yüksek lif alımı sağlarsınız. Meyve suyu tüketilecekse günlük 150 ml (1,5 çay bardağı) ile sınırlandırılmalıdır. Çok sık meyve suyu tercih etmek yerine meyvenin kendisini yemenizi tavsiye ederim.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here