Alışkanlıklarınıza, sağlık öykünüze, vücut ihtiyaçlarınıza göre planlanmış bir beslenme programı ve egzersiz desteği ile sağlıklı bir şekilde kilo vermek mümkündür. Peki, kilo vermek isteyenlerin nelere dikkat etmesi gerekiyor? İşte kilo vermek isteyenler için tavsiyeler…

Kilo Verirken Bunlara Dikkat!

Öncelikle kilo verme hedefi doğru bir şekilde belirlenmelidir. Hızlı ve fazla kilo kaybı teknikleri ile sağlıklı ve kalıcı bir şekilde kilo verilmesi mümkün değildir. Şok diyetler olarak bilinen Dukkan, Atkins Lahana Çorbası ya da Meyve Suyu Diyeti gibi diyetler sağlıksız kilo kaybına neden olur ve normal yeme düzenine geçilince verilen kiloların geri alınması kaçınılmaz olur.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sağlıklı kilo vermenin en sağlıklı yolu, diyetisyen tarafından hazırlanmış beslenme programı ve düzenli yapılan egzersizle mümkündür. Sağlıklı kilo kaybı ayda ortalama 3-4 kg olarak hedeflenir. Ancak verilen kilo miktarı kişiden kişiye göre değişmektedir. Bu farklılığı yaratan birçok vücut mekanizması mevcuttur. Bu nedenle kilo verme sürecinde kendinizi kimseyle karşılaştırmamalısınız.

Kilo Vermek Gerçekten Kolay mı?

Kilo vermenin oldukça basit bir formülü var. Harcadığınız enerji besinlerle alınana enerjiden fazla olursa kilo kaybı gerçekleşir. Beslenme planında önemli olan doğru  ve sağlıklı enerji alımını sağlamaktır. Haftada 1 kg doku kaybı için alınan enerjinin ortalama 7000 kkal azaltılması gerekmektedir.

Kilonuza ve beslenme düzeninize göre ayarlanan günlük enerji miktarı ve egzersiz ile sağlıklı kilo kaybı kolaylıkla sağlanır. Çok kısıtlı kalori içeren beslenme programları sağlık açısından risk oluşturmaktadır. Günlük alınan enerjinin 1000 – 1200 kalorinin altına düşüldüğü diyetlerde birçok sağlık problemiyle karşılaşmaktayız.

Beslenme Programınızda Kısıtlanması Gereken Yiyecekler!

Yüksek tuz içerikli besinler, paketli gıdalar, yüksek nişasta içerikli besinleri azaltmakla başlayabilirsiniz. Fazla tuz tüketimi vücutta su tutulmasına yani ödeme yol açabilir, tansiyon ve kalp hastalıkları riskini artırır. Paketli gıdalar, yüksek tuz içeriği ve katkı maddeleri nedeniyle birçok metabolik hastalık oluşumuna yol açmaktadırlar. Bu nedenle beslenme düzeninizde tuz ve nişasta içeriği yüksek olan paketli gıdaları çıkarıldığı zaman hem kilo kaybı sağlar hem de sağlığınızı korumuş olursunuz.

Bunun dışında şeker ve şeker içerikli gıdaları, yüksek hayvansal yağ içerikli besinleri azaltmak da kilo vermeye yardımcı olur. Sağlıklı bir şekilde daha hızlı kilo verebilmek için ağırlıklı olarak yağsız ve derisiz et, balık, deniz ürünleri, kurubaklagil, meyve, bol yeşil sebze ve salata, yumurta, süt ürünleri tüketilmesi tavsiye edilmektedir. Beslenme planınızda tüm bu gıdaların doğru miktarlarda yer alması ve sağlıklı kilo kaybı için mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanına danışmalısınız.

Kilo Vermek için Yapmanız Gerekenler

Bol su içilmeli, günde en az 2,5 litre su diyet listesinin en başında yer alması gerekmektedir. Tok kalmak ve bağırsak sağlığınız için bol bol yeşil sebze ve meyve tüketilmelidir. Günlük yeterli lif alımı sağlanmalıdır. Yüksek lif içerikli besinlere örnek olarak kurubaklagiller, sebzeler, yulaf, tahıllı ekmekler, kabuklu meyveler verilebilir. Öğün atlanmamalıdır. Günde 3 ana öğün ve kişisel özelliklerine ve ihtiyaçlarınıza göre planlanan ara öğünlerin atlanmaması gerekmektedir. Bir öğünün atlanması bir sonraki öğünde daha fazla acıkmanıza ve sağlıksız gıdalara yönelmenize neden olacaktır.

Egzersiz Yapmayı İhmal Etmeyin

Araştırmalar sağlıklı bir yaşam için her gün en az 40 dakika ile 1 saat arasında egzersiz yapılması gerektiği yönündedir. Kilo verilmek isteniyorsa günde en az 1 saat egzersiz yapmalı ve imkanlar doğrultusunda bu süre ya da performans artırılmalıdır. Haftada 6 saat tempolu yürüyüş, ardından kaslarınızı çalıştıracağınız orta yoğunlukta bir egzersiz programı ile kilo verme süreci hızlandırılabilmektedir. Egzersiz planlamanız da mutlaka sağlık bulgularınız doğrultusunda yapılmalıdır. Unutmayın ki her egzersiz herkes için uygun değildir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here