Kuruyemişler, günümüzde hemen hemen her sofrada bulunan, hatta çayların yanında severek tüketilen besinlerdendir. Bazı kuruyemişlerin insan sağlığına zararlı olduğu ya da kilo aldırdığı düşünülse de, aslında pek çok kuruyemişin sağlık açısından mucizevi faydaları olduğu yapılan bilimsel araştırmalar ile ortaya çıkmıştır. Kuruyemişlerin faydaları nedeniyle badem, fındık gibi çeşitli kuruyemişleri, beslenme programlarına dahil edilir. Burada önemli olan hangi kuruyemişlerin, ne kadar tüketileceğidir.

  • Badem

Omega3 açısından oldukça zengin bir içeriğe sahip olan badem, kilo vermek üzere hazırlanan diyet programlarında yer verilen başlıca kuruyemişlerdendir. Böbrek, mesane ve idrar yollarında iltihap önleyici, kalp ve damarı güçlendirici, karaciğer, böbrek ve baş ağrılarını hafifletici, şeker hastalığı riskini azaltıcı etkilere sahip olan badem, insana tokluk hissi vererek iştahı kesebilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Ceviz

Sağlıklı beslenme, beyin sağlığı ya da diyette kuruyemiş yeme gibi konularda oldukça önemli bir yere sahip olan ceviz, içeriğinde bol miktarda Omega3’e yer vermektedir. Dolayısıyla beyin gelişimini önemli ölçüde etkileyen ceviz, aynı zamanda zeka gelişimine, alzheimera ve egzamaya fayda sağlayabilmektedir. Üstelik çocuklardaki dikkat eksikliği ve hiperaktiviteyi düzenleyici bir etkisi de bulunmaktadır.

  • Kabak Çekirdeği

Kabak çekirdeği, en önemli ve en faydalı kuruyemişlerin başında gelmektedir. İçeriğinde bol miktarda fosfor, magnezyum, potasyum, çinko, demir, Omega3, Omega6, A, C, E vitamini ve bunun gibi pek çok faydalı vitamin ve mineral bulunduran kabak çekirdeği, tam bir protein, lif ve mineral deposu olarak görülmektedir. Bu sayede bağışıklık sistemini güçlendiren, depresyona iyi gelen, prostat sağlığını koruyan ve şeker hastalığının önüne geçen bu yemiş, parazitlere karşı da mücadele etmektedir.

  • Fındık

Sağlıklı beslenmenin temel öğelerinden biri de fındıktır. E vitamini kaynağı olan fındık, vücuda güç, kuvvet ve enerji sağlayabilmektedir. Öte yandan içeriğindeki bol miktarda çinko, yağ, karbonhidrat, demir ve kalsiyum sayesinde metabolizmayı önemli ölçüde düzenleyen fındık, kansızlığa ve kansere karşı koruyucu bir etki sağlarken, aynı zamanda kemiklerin gelişimine ve güçlenmesine yardımcı olmaktadır.

  • Leblebi

Leblebi de, yine insan sağlığına büyük faydaları dokunan kuruyemişlerden biridir. Beyaz leblebi kilo vermek amacıyla tavsiye edilirken, mide suyunu çekebilme ve tokluk hissi vererek iştahı azaltabilme özelliklerine sahiptir. Sarı leblebi ise reflü, gastrit gibi mide rahatsızlıklarına, vücudu güçlendirmeye, bel ve diş ağrılarına iyi gelirken, yine zayıflama konusunda yardımcı olabilmektedir. Üstelik anne sütünü artırıcı özelliği ile de bilinmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here