Sağlıklı beslenme hayatın her anında olduğu üzere yılbaşı gecesinde de önemlidir. Günümüzde birçok insanın gündeminde yılbaşı gecesi ve yılbaşı yemekleri yer alırken, bu gecede hazırlanabilecek sağlıklı yılbaşı menüleri de ayrı bir önem teşkil etmektedir.

Birbirinden leziz yemekler, hindiler, pilavlar, yüksek kalorili içecekler hemen hemen her yılbaşı sofrasının olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. Fakat bu tür besinler sağlık açısından oldukça riskli olmakla beraber sağlıklı beslenme için de uygun olmayan besinler olarak değerlendirilmektedir. Yeni yıla donatılmış bir sofra ile girebilmek elbette ki mümkün olabilmektedir. Ancak bu durum çeşitli sağlık sorunları ile beraber gece uyku sorunlarına, indirim sistemi problemlerine ve gıda zehirlenmelerine neden olabilmektedir. Dolayısıyla sağlıklı yılbaşı sofrası hazırlanması ve besinlerin aşırıya kaçılmadan tüketilmesi de önemlidir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yılbaşı Yemeğinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Sağlık için yılbaşı gecesinde tüketilen besinler ve beslenme düzeninin düzgün olması oldukça önemlidir. Günümüzde birçok diyetisyen yılbaşına sayılı günler kala vatandaşları beslenme konusunda uyarmaktadır.

Bu geceye özel olarak hazırlanan sağlıklı yılbaşı menüleri oldukça önemli bir yere sahiptir. Ağır kalori içeren besinler yerine daha hafif, zeytinyağlı yemeklere öncelik tanınmalıdır. Bunun yanı sıra sofraya aç oturulmamalı, gün içerisinde bol bol su tüketilmeli ve ara öğünlere varana kadar günün tüm öğünleri atlanmadan tam olarak yapılmalıdır. Bu doğrultuda sağlıklı yılbaşı menüleri hazırlayabilmek için bir uzmandan destek de alınması gerekebilir. Bu sayede herhangi bir sağlık sorunu yaşamadan sevdiklerinizle güzel bir yılbaşı yemeği ve gecesi geçirebilmek mümkündür.

Sağlıklı Yılbaşı Sofrası Nasıl Olmalıdır?

Sağlıklı yılbaşı sofrası için tercih edilen besinlerin önemi büyüktür. Sağlıklı beslenme için güzel bir ana yemeğin bulunması gereken yılbaşı sofrasında ayrıca garnitürlere dikkat edilmelidir. Karbonhidrat ve kalori değeri düşük olan mezelerin tercih edilmesinde fayda görülmektedir.

Öte yandan sağlıklı yılbaşı sofraları için olmazsa olmazlardan biri de hindi olarak bilinmektedir. Bu gecede hindiyi derisiz olarak tüketmek, daha az kalori alımı sağlayabilmektedir. Aynı zamanda tatlı yerine meyve tercih edilmesi, pilav ve makarna gibi kötü karbonhidrat içeren besinleri kontrollü olarak tüketmesi ya da uzak durması ve tatlısız olmaz diyenlerin süt tatlı, armut tatlısı gibi tatlıları tercih etmesi de önemlidir. Bu şekilde sağlıklı bir yılbaşı sofrası hazırlayabilmek mümkündür.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here