İnsanların büyük çoğunluğu günlük yaşantısında hemen hemen aynı besinleri tüketmekte ve küresel açıdan ufak bir besin yelpazesinin etrafında dönüp durmaktadır. Bu durumun herkesin ortak sorunu olarak nitelendirilirken, dünya genelinde gıda arzının yüzde 75’inin yalnızca 12 bitki ve 5 hayvan türü besinden geldiği bilinmektedir. FAO tarafından yapılan bir araştırmaya göre tarih boyunca 6 binin üzerinde bitki ekilip biçilmiş olmasına rağmen bunlardan yalnızca 8’i günlük yaşantımızda ihtiyacımız olan kalorinin neredeyse yarısını karşılamaktadır. Buna göre genel olarak insanlar çeşitli besinleri tüketmemekte ve bu durum insan sağlığını olumsuz olarak etkilemektedir.

Günümüzde birçok sağlık sorunu düzensiz ve sağlıksız beslenmeden kaynaklı olarak ortaya çıkmaktadır. Sağlıklı beslenme ile amaçlanan tek bir besin ya da birkaç besine bağlı kalmaksızın farklı renklerde çeşitli besinlerle beslenmektir. Bir tabakta bulunan besinler kadar o besinlerin farklı renklerde olması da önemlidir. Her besin, kendisine ait faydalarını renklerinin altında sakladığından, ne kadar çok farklı renklerde besinler tüketilirse, o kadar çok besinlerin faydalarını görebilmek mümkündür.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Kırmızı

Rengini likopenden alan kırmızı renkli meyve ve sebzelere çilek, domates, ahududu, kızılcık ve kırmızı biber gibi meyve ve sebzelerle örnek gösterebilmek mümkündür. Tüm bu besinler kanser riskini azaltmakta ve kal sağlığına iyi gelmektedir.

  • Mor ve Mavi

Yaban mersini, böğürtlen, patlıcan, kuru erik ve mor lahana ile örneklendirilebilen mor ve mavi renkli sebze ve meyveler, kanser, felç ve kalp hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olmaktadır. Üstelik hücreleri hasardan koruması da yine bu besinlerin faydalarındandır.

  • Kahverengi

Patates, muz, turp ve mantar gibi besinlerden meydana gelen kahverengi sebze ve meyveler, potasyum kaynağı olarak bilinmektedir.

  • Yeşil

Ispanak, enginar, brokoli, elma ve kivi gibi meyve ve sebzelerle örneklendirebileceğimiz yeşil sebze ve meyveler, kanserle savaş konusunda oldukça etkilidir. Üstelik flot kaynağı olarak bilinmekte ve kanseri önleyici maddeler de içermektedir.

  • Beyaz

Sarımsak, soğan, pırasa, karnabahar ve beyaz turp gibi sebzelerden örnek gösterebilmenin mümkün olduğu beyaz besinler de insan sağlığına önemli faydalar sunmaktadır. Antioksidan, antibakteriyal, antiviral ve antitümör gibi özelliklere sahip olmasıyla bilinmektedir.

  • Sarı ve Turuncu

Havuç, bal kabağı, sarı biber, portakal ve mandalina gibi meyve ve sebzeler olarak gösterilebilen sarı ve turuncu renkli besinler, göz sağlığının korunmasına önemli ölçüde yardımcı olmaktadır.

Bir önceki yazımız Kış Diyeti Nasıl Olmalıdır? başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

two × 5 =