Yemek yemenize rağmen kendinizi sürekli aç hissediyor ve doymuyorsanız beslenmenizde yanlış giden bir şeyler olabilir. Sürekli aç hissetmenin çeşitli sebepleri vardır ve bunları 7 başlıkta toplayabiliriz:

1. Yeterince Su İçmemek

Zihniniz size oyun oynuyor olabilir. Aç olmadığınız halde kendinizi aç hissedebilirsiniz. Bu duyguya kapıldığınız anda kesinlikle hemen yemek yemeye ya da paketli gıdalara yönelmemelisiniz. Su içmeyi unutmuş olabilir misiniz? Öncelikle bir bardak su için ve on dakika kadar bekleyin. 10 dakika sonunda kendinizi hala gerçekten aç hissediyorsanız o zaman sağlıklı bir ara öğün tercih edebilirsiniz. Su içmek ‘yalancı açlık’ dediğimiz bu durumu önlemektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

2. Besleyici Gıdalar Tüketmemek

Vücudunuzu yanlış gıdalar ile besliyorsanız hızla acıkmanız kaçınılmaz olacaktır. Boş kalori içeren gıdalar tüketmek size kısa süreli doygunluk hissi verir ve sizi yanıltır. Özellikle fast food, yüksek şekerli gıdalar, hızlı atıştırılan yiyecekler daha çabuk acıkmanıza neden olur. Bunun yerine besleyici, protein,  karbonhidrat ve yağ içeriği dengeli gıdalar tüketmek gerekir. Bu sayede açlık hissi azalır, enerji artar, sağlıklı tercihler yapmış olursunuz.

3. Kahvaltı Öğününü Atlamak

Herkes kahvaltının öğününün atlanmaması gerektiğini çok kez duymuştur. Kahvaltı, gece boyunca dinlenen metabolizmanın harekete geçmesi için gereken ilk öğündür. Gün boyu harcanılan enerjinin büyük bir kısmı kahvaltıdan sağlanmaktadır. Bu nedenle kahvaltının zengin protein ve doğru karbonhidrat, yağ dengesi sağlayan içerikte olması uzun saatler tok kalmayı hem de enerji dolu olmayı sağlayacaktır.

4. Yeterli Miktarda Protein ve Sağlıklı Yağları Tüketmemek

Gün boyunca açlık duygusunu yok etmek için doğru protein ve yağ miktarı almak çok önemlidir. Protein ve yağlar midenin boşalma hızını yavaşlatarak daha uzun süre doygunluk sağlar ve kan şekerinin hızla yükselmesini engeller. Ayrıca, basit karbonhidratlar yerine kompleks karbonhidrat grubundan olan tahıl, baklagil ve sebze tüketimi tercih edilmelidir. Bu sayede kendinizi kontrol edebilecek ve mutlu hissedeceksiniz.

5. Ruh halinden etkilenmek

Günlük yaşantının getirdiği stres ya da mutluluk gibi duygu durumları beslenmenizi etkileyebilir. Televizyon karşısında, evde otururken, internet başında ekstra kaloriler tüketmek hiç de zor değildir. Bazen mutluluktan bazen üzüntüden yemek yeriz ama tüm bunlar aslında bir kaçış bahanesidir. Öncelikle evinizde kolaylıkla ulaşabileceğiniz sağlıksız ve boş kalori içeren gıdalar bulundurmamaya çalışın ve ruh haliniz değişkenlik gösterdiği durumlarda kendinize gerçekten aç olup olmadığınızı sorun ve buna göre harekete geçin.

6. Yeterince Uyumamak

Düzenli bir uyku açlık mekanizmanızı yönetmek için oldukça önemlidir. Düzensiz uyuduğunuz zaman vücudunuz enerji metabolizması değişir ve bunu size açlık olarak bildirir. Ayrıca düzensiz uyku durumu vücudun hormon dengesini bozar ve açlık durumunu yönetmeniz zorlaşır. Uykusuzluk gereksiz kalori almanın en iyi dostudur. İyi bir uyku ise açlık hissinizi yok edecektir.

7. Sağlık Bulgularınızı Kontrol Ettirmemek

Burada olan 6 maddeyi uyguladığınız halde hala aç hissediyorsanız sağlık bulgularınızın ayrıntılı olarak değerlendirilmesi gerekebilir. Bu nedenle bir Beslenme ve Diyet Uzmanına danışmalısınız. Bu durumu ihmal etmemek sağlığınız için yapacağınız iyi bir başlangıç olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here