Süt içerek sağlığınıza katkıda bulunabilirsiniz. Süt düşük kalori içeriğinin yanı sıra beden sağlığı için gerekli 22 temel besin maddesinden 18 tanesini sağlar. Normal bir diyette diğer besinlere kıyasla kalori başına daha fazla kalsiyum, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko ve protein içerir. Genellikle çocuk yaştan itibaren tavsiyeler üzerine süt içilmesi istenir. Fakat ilerleyen yaşlarda süt içme tercihinde azalmalar görülmektedir. Oysaki her yaş grubunun süt tüketimine ihtiyacı vardır değişen tek şey tüketilmesi gereken miktardır. Sadece süt içerek vücut gelişiminize ve kilo yönetiminize katkıda bulanabilirsiniz.

Yağ Yakımına Yardımcı Olur, Kilo Vermeye Yardımcı Olur

Süt tüketimi besin öğesi içeriğiyle tokluk sağlayarak kilo verme sürecinizi kolaylaştırır. Yapılan bazı çalışmalarda, yüksek kalsiyum içeriğinin bağırsaklarda daha fazla yağ asidi bağladığı ve böylece bazı yağların emilimini engellediğini göstermiştir. Bu nedenle süt tüketiminin enerji ve yağ dengesinin birçok bileşenini etkileyebileceği bildirilmiştir. Tüm bu etkileriyle süt diyet listelerine eklenen temel besin olarak karşımıza çıkıyor. Ancak bireylerin günlük olarak tüketmeleri gereken süt miktarı değişiklik gösterebiliyor. Bu nedenle bireylerin mutlaka Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmeleri gerekmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kemik ve Diş Sağlığına Katkı Sağlar

Süt, kemik ve diş sağlığına katkıda bulunur. 1 bardak süt günlük kalsiyum ihtiyacının yaklaşık %38 ini karşılar. İçeriğinde bulunan kalsiyumun yanı sıra potasyum, magnezyum gibi mineraller de diş ve kemik sağlığına katkı sağlamakla birlikte çürüklerin oluşmasına engel olur. Süt, doğal olarak D vitamini içermez. D vitamininin temel kaynağı güneştir ancak günümüzde piyasada bulunan çoğu süte D vitamini eklenmektedir. D vit vücutta kalsiyum ve fosfor dengesi için gereklidir. Daha sağlıklı kemik ve dişler için günlük süt tüketimini ihmal etmeyin.

Osteoporoz Riskini Azaltır 

Osteoporozun, Dünya genelinde çok yaygın olmasıyla birlikte özellikle menopoz sonrası kadınlarda görülme riski yüksektir. Süt, zengin besin öğesi, vitamin ve mineral içeriğiyle osteoporoz oluşma riskini azaltmaktadır.

Diyabetin Önlenmesi ve Kalp Sağlığının Korunmasına Katkı Sağlar

Diyabet, kalp hastalığı, inme ve böbrek hastalığın riskinizi de artırabilir. Sütte bulunan whey proteini yetişkin bireylerde diyabeti önlemektedir. Aynı zamanda sütün bileşimindeki yağ içeriği iyi kolesterol olarak biline HDL kolesterol seviyesini artırmaktadır. İçeriğindeki potasyum sayesinde ise kan basıncının düşmesine yardımcı olmaktadır. Tansiyon probleminiz var ise günlük beslenmenize ek olarak 1 bardak süt ekleyebilirsiniz. Sütün bahsedilen faydaları dışında; mide yanmasında, kanseri önlemede, ve depresyonu azaltmakta da katkısı bulunmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here