Kilo vermek, sonuçları geçici olan bir eylem olmamalıdır. Kilo vermek için düzenli bir hayata sahip olmak gerekir. Beslenme, egzersiz ve uyku düzeninin bir bütün halinde sistemli olması önemlidir. Bu sistemi sürekli hale getirirseniz, hayatınız boyunca sağlıklı ve fit olmanız mümkündür.

Uykunun Kilo Verme Üzerindeki Etkisi

Uykunun kilo verme üzerindeki etkisi büyüktür. 6 saatten daha az uyuyan kişiler, 7-8 saati tamamlayan kişilere oranla daha fazla kilo problemi yaşarlar. Bunun sebebi de uykuya bağlı olarak açlık ve tokluk hormonlarının dengesizleşmesidir. Ayrıca, sabahları erken kalkan kişilerin metabolizması daha hızlı çalışırken, geç kalkan kişilerin daha yavaş çalışır. Çünkü vücudun uyanması gereken saatlerde bilinç uyku halindedir ve fonksiyonlarını yerine getiremez. Bu da kişinin gün içerisindeki vücut faaliyetlerinin hep 1 adım geriden gelmesi ve yavaşlaması demektir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Ayrıca geç yatıp geç kalmak daha fazla yemek yemenize yol açar. Bu da sindiriminizi zorlar ve kilo alımına sebep olur. Fakat geç yatıp erken kalktığınızda da vücudunuz şaşıracağı için iştahsızlık başlar ve zayıflamaya neden olur. Ama bu sağlıklı bir zayıflama değildir; vücudun yorulması anlamına gelen bir zayıflıktır.

Ne kadar geç yatarsanız, o kadar geç saatte yemek yersiniz, özellikle de abur cubur tüketme eğilimi oluşur. Bu da gereksiz yağ ve şeker alımı, doğal olarak kilo alımı demektir. Bunun önüne geçmek için geceleri geç saate kalmadan yatmak ve akşam 8’den sonra hiçbir şey yememek gerekir.

Uyku düzeni oturmuş olan kişilerin bel çevresindeki yağlanmanın daha az olduğu da araştırmalar arasındadır. Düzenli ve yeterli uyumak, bağışıklık ve sindirim sistemine fayda sağlar. Bu da bel çevresindeki yağların azalmasına yardımcı olur. Uyku, hormonlar ve vücut sistemi üzerinde büyük bir güce sahip olduğu için sağlıklı bir uyku düzeni kazanmak şarttır. Mutlaka hayatınızda istisna olan dönemler oluşacaktır ancak genel itibari ile dikkat etmelisiniz.

Uykusuzluk problemi çekiyorsanız, yatmaya yakın zamanda ılık süt, yoğurt, ayran ve kefir gibi besinler tüketin. Bunlar triptofan denilen protein türüne sahiptirler ve o da uykuya neden olan bir proteindir. Bir süre bunlar sayesine uyuduğunuz takdirde vücut belli saatte uyumaya alışacaktır ve belli bir zaman geçtikten sonra bu besinleri almasanız da rahat şekilde uyuyacaksınızdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here