Vegan beslenme türünün sporcular açısından dezavantaj olduğu düşünülse de bu bir yanılgıdır. Veganizm bir hayat tarzıdır ve veganlar hayvansal ürünler tüketmedikleri için spor yapamayacak olmaları anlamına gelmemektedir. İçinde protein barındıran tek besin grubu hayvansal besinler değildir.

Ancak bilinmesi gereken önemli bir husus vardır. Hayvansal protein ile bitkisel protein arasında fark vardır. Yani, 100 gram kırmızı etten aldığınız protein oranı ile 100 gram nohuttan aldığınız protein oranı aynı değildir. Ancak porsiyonları protein ihtiyacınıza göre düzenlediğiniz takdirde sorun olmayacaktır.

[vc_cta h2="Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!" style="flat" color="blue" add_button="right" btn_title="Randevunuzu Alın!" btn_color="vista-blue" btn_link="url:https%3A%2F%2Fhilalkonak.com.tr%2Fhizli-randevu|title:Randevunuzu%20Al%C4%B1n!|target:%20_blank|"]Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın![/vc_cta]

Hayvansal Besinler Dışındaki Protein İçerikli Besinler Nelerdir?

  • Tahıllar ilk sırada gelir. Pirinç, bulgur, makarna, yulaf ve türevleri az miktarda da olsa protein içermektedir.
  • İkinci sırada ise baklagiller vardır. Nohut, mercimek, Meksika fasulyesi, kuru fasulye protein açısından oldukça zengindir.
  • Üçüncü sırada gelen kuru yemişler, diğerlerine göre daha yüksek protein içerir. Ceviz, badem, fındık, fıstık, kaju gibi yemişleri ve ezmelerini olabildiğince tüketmelisiniz.
  • Dördüncü sırada ise sebzeler var. Bezelye, kıvırcık, lahana, brokoli, havuç ve ıspanak da belli oranda protein içermektedir. Sebze sınıfına giren mantar, protein açısından en zengin olan besindir.

Bunun dışında vücudumuz için gerekli olan demir, kalsiyum, vitamin ve mineralleri de sebze, meyve, tahıl, baklagillerden elde edebiliriz.

Hayvansal ürünlerin kalsiyum ve protein açısından daha zengin olduğu doğrudur. Ancak alternatifleri olduğu sürece veganlığı benimsemenize engel yoktur.

Günlük protein ihtiyacınızı karşılamak için bu besinlerden gerekli porsiyonlarda tüketirseniz sizin için yeterli olacaktır. Fakat miktarlarına dikkat etmeniz gerekir. Bunun için Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım alabilirsiniz.

Uzak durmanız gereken tek besin soya kıymasıdır. Soya kıyması, kıyma haline gelene kadar çok fazla işlemden geçirilmektedir. Bu da soyanın içerisindeki besin değerinin neredeyse yok olması demektir. Yani faydalı bir besinden zararlı bir besine dönüşür. O yüzden mümkün olduğunca tüketmekten kaçınmalısınız.

[vc_cta h2="Hemen Online Diyete Başla!" txt_align="center" style="flat" color="juicy-pink" add_button="right" btn_title="Bilgi Al" btn_style="flat" btn_color="white" btn_align="center" btn_link="url:https%3A%2F%2Fhilalkonak.com.tr%2Fhizmetlerimiz%2Fonline-diyet||target:%20_blank|"]Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.[/vc_cta]

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here