Kaliteli bir uyku hem beden sağlığınız hem ruh sağlığınız için çok önemlidir. Gün boyu harcadığınız enerjiyi uyku sonrası alabilirsiniz. Sabahları dinlenmiş bir bünyeyle uyanmak gün boyu verimli olmanızı sağlar. Daha dinç ve aktif olursunuz. Uyku saatiniz de düzenli olmalı. Aksi halde bedeniniz ve psikolojiniz çok yıpranır. Uyumadan hemen önce yiyip içtikleriniz uykunuzu etkilemektedir.

Sigaradan Uzak Durun

Her kötülüğün başında olduğu gibi uykusuzluğun temelinde de sigara olabilir. Sigara kullanıyorsanız uyumadan önce sigara içmeyin. En az 1 saat önce içmelisiniz. Aksi halde uykunuz kaçabilir. Alkol de sigara gibi ilk etapta uykunuzu kaçırabilir. Tabi sızıp kalacak kadar içmediyseniz. Alkolün vücudu gevşettiği ve rahatlattığı söylenebilir. Ancak alkol sonrası tam anlamıyla uyuyamazsınız. Alkol ve sigara uyku kalitenizi bozmaktadır. Alkol yerine gece yatmadan önce içilen ılık bir süt size hem uyku hem şifa verecektir. Süt, daha rahat uyumanıza yardımcı olur.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kafeinden Uzak Durun

Kafein konsantrasyonu artırarak zihni açar. Bu şekilde uykuya dalmanız güçleşir. Kahve, yeşil çay, siyah çay uyku problemi yaratabilir. Kafeinli içecekleri sabah saatlerinde tüketmekte fayda var. Bunun yerine papatya çayı, melisa çayı gibi rahatlatıcı etkisi olan bitki çayları tüketilebilir. Yatmadan önce bitki çayı içerek sağlıklı bir uykuya kavuşabilirsiniz.

Meyve Suları Uykunuzu Kaçırabilir

Meyve suları içerisinde şeker barındırdığından enerji verir. Meyve suyu içtiğiniz takdirde birden hareketlendiğinizi fark edebilirsiniz. Vişne suyu hariç tüm meyve suları gece tüketilmemelidir. Vişne suyunda gece salgılanan melatonin hormonu olduğundan uykunuzun gelmesine yardımcı olur.

Sindirim Sistemini Yormayın

Sindirim sistemi gece yavaş çalışır ve dinlenmeye geçer. Gece yatmadan önce acıkıp bir şeyler yemek sindirim sisteminizi yorabilir. Aynı zamanda gece yenilen meyve de zararlıdır. Çiğ ve hazmetmesi zor olan yiyecekler sindirim sistemini yorar. İlla ki gece atıştırmak istiyorsanız hazmı kolay olan çorba türleri ve pişmiş sebze yemekleri tüketebilirsiniz.

Geç Saatlere Kadar Oturanlar Dikkat

Özellikle gece geç saatlere kadar oturup acıkmamak mümkün değil. Mideniz açken de uyuyamazsınız ama yanlış besinler tüketmek de zararlıdır. Özellikle fastfood, ağır yağlı kızartma, baharatlı yiyeceklerden uzak durmalısınız. Bunların yerine 1 kase yoğurt ve bir dilim kepek ekmeyi yenilebilir. Gece atıştırmalarınızda porsiyonları da küçük tutmalısınız.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here