Yulaf ezmesi, özellikle diyet dönemlerinde tüketilmesi önerilen bir besindir. Sabah kahvaltısında da, ara öğünlerde de rahatlıkla tüketebilirsiniz. Hem yoğurtla hem de sütle yenilebilir.

Yulaf Ezmesinin Faydaları Nelerdir?

İyi bir lif kaynağıdır ve içerisinde beta-glukan maddesi de bulunmaktadır. Beta-glukan ise hücrelerin yenilenmesine yardımcı olan, enfeksiyonlara karşı vücudu koruyan ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiren bir maddedir.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yulaf ezmesi kan şekerini dengeler ve kolesterolün dostudur. Uzun süre tok kalmanızı sağlar ve sağlıklı bir karbonhidrattır.

İçerisinde nişasta bulunmaktadır. Ancak bu nişastalar üç çeşittir: Hızlı sindirilen, yavaş sindirilen ve dirençli nişastalardır. Hızlı sindirilen vücuda glikoz olarak karışır ve enerji verir. Dirençli nişasta ise bağırsaktaki iyi bakterilerin en yakın dostudur ve sindirimi kolaylaştırır. Yavaş sindirilen nişastanın sindirim etkisini yükseltmek için de yulafı sütle birlikte biraz pişirmeniz yeterli olacaktır. Böylelikle yulafın gaz yapma etkisini de ortadan kaldırmış olursunuz.

Yulaf, diğer tahıl ürünlerine oranla daha kaliteli ve yüksek oranda bir protein içermektedir. Yaklaşık %11 ile %17 arası bir oranda protein barındırmaktadır.

Sağlıklı yağ asitleri barındıran yulaf, vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi karşılayacak niteliktedir. Sabah kahvaltısında ya da ara öğünde tükettiğinizde, o öğün için ihtiyacınız olan yağı karşılar.

Yulaf tüketimi tansiyon, kolesterol ve şeker hastalıklarının azalmasını sağlar. İçinde bulunan beta glukan maddesi vücudunuzu daha dirençli bir hale getirirken, diğer besin maddeleri de vücudunuzun ihtiyacı olan mineralleri karşılar. Bu da hastalıkların önüne geçer ve sizi daha sağlıklı bir birey yapar. Yulafı laktozsuz sütle veya tam yağlı sütle tüketebilirsiniz.  Yulafı biraz sütle pişirip meyvelerle, hurma ve tarçınla karıştırıp yiyebilirsiniz. Yoğurdun içine taze meyve doğrayıp yulaf katarak tüketebilirsiniz. Canınız tatlı çekerse, muhallebi yapıp içine katabilirsiniz. Kurabiye ve kek gibi tatlılarda un yerine kullanıp daha hafif tatlılar yapıp tüketebilirsiniz.

Bir önceki yazımız Yoğurdun Kilo Vermede Etkisi başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

15 + 11 =