Sağlıklı beslenme konusunda doğru bilinen pek çok yanlış vardır. Bunlardan biri de esmer şeker tüketmenin daha sağlıklı olduğu düşüncesidir. Fakat esmer şeker de tıpkı beyaz şeker gibi oldukça sağlıksız ve zararlıdır. Gün içerisinde fazla şeker tüketimi yapmak zayıflama konusunda bir engeldir.

Esmer Şeker Tüketmek Zararlı mı?

Esmer şeker tüketmek zararlı değil fakat sağlıklı da değildir. Sağlıklı beslenme açısından beyaz şekere göre daha az bir kalorisi bulunmaktadır. Fakat her türlü vücudunuza şekerli madde girmesine neden olursunuz ve vücuttan en zor atılan besin gruplarından biri de şekerdir. Fazla şeker tüketimi yağlanmayı arttırmaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Esmer şekerin kalorisi 100 gramda 380’dir. Yani bir çay kaşığı kadar (silme) esmer şeker kullanmak isterseniz 10 kalori almanız gerekir. Bir yemek kaşığı şekeri vücudunuzdan atmak için ise en az 45 dakikalık bir yürüyüş yapmanız şarttır. Diyet yanlışları içerisinde yer alan “Esmer şeker sağlıklıdır” algısının toplumdan kaldırılması gereklidir.

Esmer Şekerin Zararları

Diyette yapılan hatalar listesinin başında “Esmer şeker tüketir fit kalırım” düşüncesi vardır. Oysa bu yanlıştır! Esmer şeker de beyaz şeker gibi kalori veren bir gıdadır. Tek farkı beyaz şekere göre kalori oranının daha az olmasıdır. Fakat aradaki kalori farkı da çok büyük rakamlar değildir. Beyaz şekerin 100 gramı 396 kaloridir.

Aynı zamanda esmer şekerin zararları içerisinde işlenmiş olması da vardır. Beyaz şekere göre daha fazla işlenmiştir. Esmer şeker, beyaz şeker elde ediminde kullanılan sükroz ve pekmezin karışımından oluşur. Dolayısıyla esmer şeker ile beyaz şeker tüketmek, aynıdır.

Zayıflama konusunda eminseniz, hayatınızdan şekeri her türlü çıkartmanız gerekir. Şeker yerine tüketebileceğiniz gıdalara yönelmelisiniz. Örneğin tarçın bu konuda en başarılı baharattır. Kan şekerinin dengede kalmasını sağlar ve günlük şeker ihtiyacınızı karşılamaya yardım eder. Kahvelerinizin, çaylarınızın içerisine tarçın ekleyerek sağlıklı beslenebilirsiniz.  Aynı şekilde bal, pekmez kullanarak, meyve tüketimi yaparak tatlı ihtiyacınızı giderebilirsiniz. Kendi meyveli yoğurtlarınızı, reçellerini yapmalısınız ya da canınız her şekerli bir şey çektiğinde bu boşluğu dolduracak bir şey bulmalısınız.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here