Zayıflama konusunda yapılan en büyük yanlışlardan biri de bireyin tek öğün beslenerek kilo vermeye çalışmasıdır. Oysa bu durum kilo vermeyi değil, vücudun bir süre sonra dirençsiz kalmasını, çeşitli hastalıkların boy göstermesini ve belli bir noktadan sonra kilo alınmasına neden olabilmektedir.

Günde En Az 5 Öğün

Her birey günde en az 5 öğün tüketmelidir. Sağlıklı beslenme kuralı olarak normal bir insanın 5 ile 7 öğün arasında beslenmesi uygun görülmektedir. Eğer birey ağır spor egzersizleri yapıyor ise bu oran 8 ya da 9’a çıkabilmektedir. Tamamen bireyin kişisel, fiziksel özellikleri baz alınarak ve spor aktivitesi göz önünde bulunarak tüketmesi gereken öğün miktarı ayarlanmalıdır.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Günde tek öğün beslenmek diyet yanlışları içerisindedir. Eğer birey bu yanlışı uygulamaya devam ederse bir süre sonra hastalanacaktır. Yetersiz beslenmeden kaynaklı olarak kemik erimesi, kas yırtılması, vücudun deformasyona uğraması, sinir hastalığı, kişilik bozuklukları ve benzeri pek çok fiziksel ve ruhsal hastalıklar meydana gelebilmektedir.

Her Öğün Arası En Az 2 Saat

Günde 5 ile 7 öğün arasında beslenmek kadar, beslenme saatleri de önemlidir. En zengin öğün kahvaltı ya da öğle yemeği olmalıdır. Her ana öğün arasında 4, her ara öğün arasında da en az 2 saat olmalıdır. Hiçbir öğün atlanmamalıdır. Doğru ve sağlıklı beslenme kuralı, düzenli ve dengeli beslenmekten geçer.

Tek öğün beslenme yapılması, bireyin belli bir zaman sonra ihtiyaç duyduğu enerjiyi de karşılayamamasına neden olur. Bu enerji düşüklüğü, vücut sistemlerinin doğru bir şekilde çalışamamasına etki eder. Bireyin sindirim, boşaltım ve sinir sistemlerinde yaşanacak problem hem iş hem de özel yaşamını etkiler. Belli bir zaman zarfından sonra birey ne iş yaşamını ne de özel yaşamını dengede tutabilir.

Doğru bir zayıflama için besinlerin ne zaman yendiğine ve ne kadar tüketildiğine dikkat edilmelidir. Her bireyin beslenmesi gereken miktar ve zaman aralığı farklıdır. Bunun için mutlaka uzman bir diyetisyenden yardım alınması gerekir ve kişiye özel bir beslenme programı ile birlikte kilo verme sağlanmalıdır.

Bir önceki yazımız Zayıflamada Doğru Bilinen Yanlışlar 12: Karbonhidratı Hayatımdan Çıkarmalıyım! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

twenty − 18 =