Diyette yapılan hatalar arasında sadece sebze yenilmesi gerektiğini düşünmek ve bilinçsiz bir şekilde sebze tüketmek de vardır. Sebzelerin hangi kaynakları sunduğu bilinmeli ve vücutta hangi görevi üstlendiği öğrenilerek tüketilmelidir.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Yeşil yapraklı sebzelerin neredeyse tamamı antioksidan görevini üstlenir. Ispanak, pırasa, pazı, brokoli vb. sebzeler haşlanmış bir şekilde tüketildiğinde zararlı maddelerin vücuttan atılmasını sağlar. Genel olarak halk arasında lahana, brokoli, ıspanak zayıflatır şeklinde bir algı vardır. Diyet yanlışları içerisinde yer alan bu algının doğrusu, bu sebzelerin ödem atıcı özelliğinin olmasıdır. Yani ıspanak, brokoli ve lahana türevi sebzeler vücudunuzdan direk yağ atımını sağlamaz, yağ kaybına destek olur ve fazlalık olan ödem miktarını uzaklaştırır

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Sağlıklı beslenme açısından haftada en az 3-4 kere yeşil yapraklı sebzelerin tüketilmesi gerekir. Vitamin, mineral içeriği ve antioksidan özelliğiyle sebzeler hem bağışıklığınızı güçlendirir hem metabolizmanızı hızlandırır hem de ödem atımına yardımcı olur.

Sadece Sebze Tüketmek Yanlıştır

Zayıflama ve fit bir görünüme kısa sürede ulaşmak istiyorsanız, sadece sebze tüketerek hedefinize ulaşmanız zordur. Bir süre sonra metabolizmanız yavaşlayacak ve kilo verme hızınız da düşecektir. Dolayısıyla sadece sebze tüketmek yerine vücudunuza dengeli bir şekilde karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral almanız gerekir. Aksi takdirde sağlıklı beslenme ve kilo verme konusu bir hayal olarak kalacaktır.

Hangi Sebzeler Tüketilmeli?

Vücudun gün içerisinde tüm vitamin gruplarıyla beslenmesi gerekir. Hangi besinin A, B, C, D, E ve K vitamini bakımından zengin olduğunu bilmelisiniz. Doğru bir beslenme ve sağlıklı bir şekilde zayıflamak için mutlaka ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri almalısınız. Günün bir öğününde yaklaşık 4 ile 8 yemek kaşığı kadar sebze tüketmek, günlük vitamin ihtiyacınızın bir kısmını karşılamayı sağlar. Tüketeceğiniz sebzelerin mevsim sebzesi olması da önemlidir.

Bir diyetisyen yardımıyla size en uygun olan beslenme programının hazırlanmasını sağlayarak ve bu programa egzersiz ekleyerek hedefinize kolay ve kısa bir zaman içerisinde ulaşabilir, sağlıklı yaşama geçiş yaparak ömrünüzü uzatabilirsiniz.

Bir önceki yazımız Zayıflamada Doğru Bilinen Yanlışlar 5: Sadece Spor Yaparsam Zayıflarım başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

13 + 17 =