Zayıflama sürecinde yapılan hatalar listesinin en başında “Sadece spor yapsam zayıflarım” düşüncesi vardır. Genel olarak insanlar, sadece spor yaparak zayıflayabileceğini düşünmektedir fakat bu yanlıştır! Çünkü zayıflamanın yüzde 70’i kontrollü ve sağlıklı beslenme sonucunda gerçekleşir. Spor ise zayıflamanın yüzde 30’luk bir bölümünü kapsar.

Sadece Spor Yaparak Zayıflanmaz!

Günlük enerji alımınızı kısıtlamazsanız ya da zararlı (fast food ve türevi besinler) besinleri tüketmeye devam ederseniz yaptığınız spor hiçbir işe yaramayacaktır. Hatta üstüne kilo almanız bile mümkündür. Peki neden sadece spor yaparak zayıflanmaz?

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Zayıflama için belli bir kalori miktarını harcamanız gerekir. 1 kilo vermek için 7600 kalori harcamanız gerekir. Her ne kadar bu rakam sizlere fazla gelecek olsa da her insanın haftada 1 ile 4 kilo arasında kilo verme imkanı bulunmaktadır.

Kilosu fazla olan kişiler, zayıf kişilere göre daha çabuk kilo kaybedebilirler. Bunun sebebi hareket ederken harcanan enerji miktarıdır. Kütle arttıkça uygulanan harekette yakılan kalori miktarı da artar. Bu nedenle 60 kilo bir insan ile 120 kilo olan insan arasında haftalık kilo kaybı açısından farklılıklar mutlaka olacaktır. Kendinizi bu nedenle başkalarıyla asla kıyaslamamalı, kendi vücudunuzu dinleyerek spor ve beslenmenizi düzenlemelisiniz.

Spor Yapmak Diyete Takviyedir!

Diyet yanlışları olarak görülen bu düşünce, ilerleyen zamanlarda bilinçsiz bir şekilde yağ alımına ve kas kaybına neden olabilmektedir. Bunun yerine sağlıklı beslenme programı uygulanmalı ve bu program spor ile desteklenmelidir. Spor, diyeti destekleyen en önemli unsurdur.

Spor yaparak zayıflama aynı zamanda verilen kiloların geri dönmesini önler. Bir insanın yağ kaybedilmesi için kas kazanması da gerekir. Bu kas kazanımı da ancak ve ancak yeterli protein tüketimi ve spor yaparak gerçekleşir. Yani, hem doğru beslenilmesi hem de spor yapılması gereklidir. Fakat fazla spor yapmak da uygulanan hatalardan biridir. Fazla spor yapmanız, kolay veya hızlı kilo vermenizi sağlamaz. Bir süre kilo aldığınızı görürsünüz. Normal bir insanın günlük spor aktivitesi 75 dakikayı geçmemelidir. Bunun 30 ile 60 dakika arası kardiyo olmalı ve kalan zaman da ağırlık antrenmanlarına ayırılmalıdır.

Bir önceki yazımız Zayıflamada Doğru Bilinen Yanlışlar 3: Bütün Kaloriler Aynıdır! başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − one =