Günlük yaşam içerisinde sürekli olarak tüketilen gıdalardan biri de şekerdir. Sağlıklı beslenme açısından şeker tüketimi miktarına da dikkat edilmesi gerekir. Tüketilen pek çok gıdanın içerisinde şeker bulunmaktadır ve ekstradan şeker tüketimi yapmak, kilo alımına ve vücut dengesinin bozulmasına neden olacaktır.

Kilo Aldırır

Şekerin zararları diye bir liste yapmak gerekirse başta kilo alımı yer alacaktır. Şeker tüketimini arttırmanız ya da tüketmeniz gereken miktardan daha fazla şeker tüketmeniz aldığınız kalori miktarını etkileyecektir. Dolayısıyla kilo probleminiz varsa daha da kilo almanıza sebep olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Hormonlarınızı Etkiler

Şekerin sağlımıza zararları içerisinde hormon seviyesini ve dengesini etkilemesi vardır. Vücudumuzdaki sindirim, boşaltım ve sinir sisteminin ihtiyaç duyduğu enerjinin karşılanabilmesi için şekere de ihtiyacı vardır. Fakat aşırı şeker tüketimi yapmak, bazı organların istenilen düzeyde çalışmamasına sebep olacaktır. Karaciğer ve pankreas gibi organların daha fazla çalışmasına sebep olarak, yorulmasına neden olur. Bununla birlikte çeşitli hastalıklar meydana gelmesi söz konusu olacaktır.

Ödem Tutmanıza Sebep Olur

Şeker tüketimini arttırmanızla birlikte kilo alma hızınız da aynı oranda artacaktır. Aşırı şeker tüketimi sağlık problemleri içerisinde en sık karşılaşılan rahatsızlıklardan biri olan ödemin de tetiklenmesine sebep olur. Vücut daha fazla enerji harcamak zorunda kalacağı ve şekeri sentezlerken su harcayacağı için vücudunuz ödem depolamak isteyecektir. Dolayısıyla ödemle birlikte kilo alımı meydana gelecektir.

Uyku Düzeniniz Bozulur

Sağlıklı beslenme denildiğinde düzenli uyku da önemli bir konu haline gelir. Genel olarak diyabet hastalarının en büyük problemi uykusuzluktur. Bunun sebebi kandaki şeker miktarıdır. Eğer şeker tüketiminizi arttırırsanız uyku düzeninizde bozulmalar meydana geldiğini görürsünüz. Kandaki şeker miktarının düşüşe geçmesi uykunuzu getirirken, artış olması da uykusuzluk problemini ortaya çıkarır. Şeker kullanımını bıraktığınızda, uyku düzeninizin normale döndüğünü fark edeceksiniz.

Bağışıklık Sisteminizi Zayıflatır

Şekerin zararları bir tek kilonuz ile ilgili değildir. Şeker tüketiminde aşırıya kaçılması, bağışıklık sisteminin de yavaşlamasına sebep olur. Günlük yaşamında şeker tüketen insanların daha sık hastalandığına şahit olabilirsiniz. Günümüz toplumu içerisinde tıpkı grip gibi yayılan kanser hastalığının ortaya çıkmasını tetikleyen unsurlardan birinin de şeker olduğunu bu konuda unutmamak gerekir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here