D vitamini, vücudumuz için çok önemlidir. Vücudumuza yeteri miktarda D vitamini girişi olmadığı durumlarda özellikle sağlık problemleri ile karşı karşıya kalmamız kaçınılmaz olacaktır. Bu nedenle de düzenli ve yeterli miktarda almamız gerekir. Peki D Vitaminini Nasıl Alırız? Eksikliğini Nasıl Önleriz?

D Vitaminini Nasıl Alırız?

Vücut, D vitaminini özellikle yaz aylarında daha fazla depolar. Yaz güneşi sayesinde D vitamini alırız. Yani bu vitamini alırken güneş çok büyük rol oynar. Vücutta D vitamini yetersiz olduğunda erken yaşlılığa yol açar, şişmanlatır, bağırsaklarda sindirim ve emilim problemlerini ortaya çıkarır ve cilt kanserine yol açar.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yaz dönemlerinde sık sık tercih edilen güneş kremleri de güneşin tam verdiği vitamini almamıza engel olur. Bu nedenle güneş kremlerini kullanarak, D vitamini alımını engellememeliyiz. Ancak bu da güneşte bol bol durun demek değildir. Özellikle yakıcı güneşlerde uzun süreli durmamak gerekir. Uzun süreli yakıcı güneş altında durmak vücudumuzda kalıcı yanık izleri bırakabilir.

D Vitamini Eksikliği Nasıl Önlenir?

D vitamini, vücudumuzun mikroplara karşı savaşan ve mikropları yok eden, vücudun savunma mekanizması olarak da bilinen beyaz kan hücrelerinin çalışmasında büyük rol oynayan bir vitamindir. D vitamini en çok güneş ışınlarında bulunur ve insan vücuduna en fazla D vitamini veren şey güneş ışınlarıdır. Güneş ışınlarına yaz aylarında oldukça fazla maruz kalırız fakat kış aylarında az güneş ışınlarına maruz kaldığımız için D vitamini ihtiyacımızı güneş ışınlarından yeteri kadar elde edemeyiz. Bu sebeple de kış aylarında bağışıklık sistemimiz zayıflar ve hastalıklara davetiye çıkartırız.

D Vitamini Güneş Haricinde Nelerden Alınabilir? 

D vitamini yeterli miktarda güneşten alınabildiği gibi tükettiğimiz gıdalardan da alınabiliyor. Bahsettiğimiz D vitamini yağda çözünen bir vitamindir. Besinlerde D2 ya da D3 olarak bulunur.

Bu vitaminlerin bulunduğu besinler genellikle et ve hayvansal besinlerdir. Besinlere örnek verecek olursak; somon balığı, ton balığı, hamsi, sardalye, yumurta, süt ve süt ürünleridir. Yani bu besin gruplarını tüketerek D vitamini eksikliğini gidermek mümkündür.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here