Fosfor yönünden zengin besinler tüketmek enerji üretimi, kemik ve kıkırdak sağlığının güçlenmesini, sindirimin düzenlenmesini sağlar ve kas gücünü arttırır. DNA ve RNA yapısına katılır ve hücre yapısının korunmasını sağlar. Kemik bozukluğu olanlar veya menopoz dönemindeki kadınlar fosfor tüketimine mutlaka dikkat etmelidirler.

Fosfor Yönünden Zengin 8 Önemli Besin

Yoğurt ve Peynir

Süt ürünleri fosfor yönünden zengin gıdalardır. Yoğurt ve peynirin fosfor içeriği sütten daha zengin olduğu için yoğurt ve peynir tüketmeyi deneyin. Peynir çeşitlerinden özellikle cheddar, gravyer, kars kaşarı ve kaşar peynirin fosfor içeriği daha yüksektir. Mineraller, probiyotikler, B12 vitamini yoğurtta bulunur ve fosfor yönünden yoğurt çok zengindir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Yumurta

Yumurta bol protein, B vitaminleri ve temel yağları içerir. Yumurta örnek bir proteindir. Kas ve genel kemik sağlığını geliştirmek için fosforun önemli bir ana kaynağıdır.

Et

Kaz, hindi, tavuk ve dana eti fosfor yönünden zengindir. Ancak bu etleri alırken etlerin organik olanlar tercih edilmelidir. Organik etler daha sağlıklıdır ve bolca fosfor içerir.

Bakliyat

Bezelye, mercimek, nohut, soya ve buna benzer baklagiller iyi bir fosfor kaynağıdır. Ayrıca potasyum, protein, B vitaminlerini de içerir. Baklagilleri yeni yemeye başlanıyorsa hızlı sindirim değişikliğine neden olabilir. Bu nedenle yavaş yavaş tüketilmelidir.

Kabak Çekirdeği

Kabak çekirdeğinin omega 3 yağları, protein, potasyum, amino asit, E vitamini içeriği yüksektir. Besleyici içeriği ile kabak çekirdeği kemik, cilt ve kalp sağlığı için oldukça faydalıdır.

Balık

Somon, ton, sardalya gibi konserve balıklar ile yumuşacık kılçıklarıyla beraber yenilebilecek küçük balıklar kalsiyum ve fosfor için iyi birer kaynaktır. Omega 3 yağları balıkta bolca bulunur. Bunun yanında A ve D vitamini, magnezyum, selenyum, çinko ve iyot minerallerinin iyi bir kaynağıdır. Balık haftada en az 2 defa tüketilmelidir.

Fındık

Fındık başta fosfor ve kalsiyum, çinko, magnezyum gibi minerallerden zengindir. Kalp sağlığı için yararlı olan omega-9 (oleik asit) yağ asidinin en iyi kaynağıdır. E ve B vitamini açısından da fındık oldukça zengindir.

Fasulye

Kuru fasulye ve diğer kurubaklagiller (nohut, mercimek) içerisinde protein, magnezyum, fosfor ve biotin bulunmaktadır. Bu besinler cilde iyi gelir. Kemiklere sağlıklıdır. Tırnak ve saçlara katkıda bulunur. Fasulye fosfor yönünden zengindir ve çok sağlıklı bir gıdadır.

Hardal ve Haşhaş

Hardal ve haşhaş da fosforun iyi bir kaynağıdır. Hardalın aynı zamanda potasyum, kalsiyum ve magnezyum içeriği de zengindir. Kalp sağlığı, solunum problemleri, cilt hastalıkları ve kanserden korunmada etkilidir. Haşhaş, omega-6 ve omega-9 içeriğiyle ayrıca kalp sağlığı için faydalıdır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here