Kalp hastalıkları dünya çapında en yaygın olan rahatsızlıkların başında gelir. Bunun birçok etkeni vardır. Genetik faktörler, yanlış ve kötü beslenme, stres gibi durumlar kalp sağlığını olumsuz etkilemektedir.

Kalbinizi korumak için öncelikle beslenme şeklinize dikkat etmeniz gerekmektedir. Düzenli ve sağlıklı beslenmek bunun birinci adımıdır ki, bu beslenme düzeni genel sağlığınıza olumlu katkıda bulunur.

Ücretsiz Ön Görüşme Fırsatı!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Kalp Dostu Olan Yiyecekler Nelerdir?

  • Balık, her şeye olduğu gibi kalbe de faydalıdır. İçerisinde bulunan omega 3 yağ asidi, kalp ve damar sağlığına oldukça faydalıdır. Damar çeperlerinde tıkanıklık oluşmasını engeller, kan basıncını düzenler. Haftada 2 kez balık yemek, sizi kalp başta olmak üzere birçok hastalığa karşı bir kalkan gibi koruyacaktır.
  • Kuruyemişler, yani ceviz, kabak çekirdeği, keten tohumu gibi yemişler kan basıncını düşürme konusunda oldukça başarılı gıdalardır. Vejeteryan insanların da balık yerine bunlardan tüketmeleri, kalp sağlıklarını korumalarına yardımcı olur.
  • Yulaf ise lif açısından zengin olan besinlerden biridir. Bu gıda hem tok kalmanızı sağlar ve sindirim sisteminize yardımcı olur hem de kolesterolünüzü dengede tutar.
  • Potasyum içerikli besinler de gerçek bir kalp dostudur. Muz, biber, patates ve yoğurt potasyum açısından en zengin olan besinlerdir. Sodyumla birlikte tüketildiğinde vücudun su tutmasını engeller, aynı zamanda kan basıncını düzenlemeye yardımcı olur.
  • Yeşil çay bilindiği gibi yağ yakımına yardımcı olan bir içecektir. Ayrıca antioksidan özelliği vardır ve bu kalp hastalıkları riskini azaltır.
  • Kuşkonmaz çok kullanılan bir bitki değildir ancak hayatınızda daha fazla yer vermelisiniz. Çünkü içerisinde folik asit, lif ve keratin bulunmaktadır. B6 vitamini açısından zengindir. Tüm bu maddeler, vücuttaki zararlı yağın hızlı şekilde dışarı atılmasına yardımcı olur. Böylelikle kalbinizi koruma altına alır.
  • Kuru erik içerisinde bulundurduğu liflerle kalbinizi korur.
  • Yer elması da az tüketilen ama faydaları göz önünde bulundurulduğunda daha fazla tüketilmesi gereken besinlerden biridir. Kalsiyum, demir ve fosfor açısından zengindir. Vücuttaki serbest radikallerin dışarı atılmasını sağlar ve kalp hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olur.
  • Papaya da kalp dostu olan meyvelerden biridir. Çünkü içerisinde yüksek oranda protein ve mineral vardır. Kalp kaslarını korumaya yardımcı olan enzimlere sahiptir. Fırsat buldukça papaya tüketmelisiniz.

Bir önceki yazımız Folik Asidin Sağlık İçin Önemi başlıklı makalemizde Diyet, Diyetisyen ve Sağlık hakkında bilgiler yer alırken, göz atmanızı tavsiye ederiz.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + four =