Mineraller, insan bedenindeki bütün sistemler açısından oldukça kritik işlevlere sahip olmasıyla bilinmektedir. Kemik, diş ve bunun gibi sert dokularda yapı taşı görevi gören ve hücrelerin gelişiminde hayati bir faktör olan mineraller, sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez öğelerinden biridir. Kalsiyum, demir, magnezyum, flor, fosfor, iyot, potasyum ve sodyum gibi türlere ayrılan her bir mineralin insan sağlığına olan faydaları neredeyse sayılamayacak kadar çoktur. Dolayısıyla bütün minerallerin sağlığımıza faydalarını görebilmek ve sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için, bol mineral içeren besinlerin tüketilmesi gerekmektedir.

Minerallerin Sağlığımız için Önemi

  • Kalsiyum

Kalsiyum, insan vücudu için en gerekli olan minerallerden biridir. Özellikle insan bedenini ayakta tutan kemikler ve bunun yanı sıra dişler için oldukça önemli olan kalsiyum, kanın pıhtılaşmasını, kalp atışını ve beden tarafından iletilen sinyallerin beyne ulaşmasını sağlamaktadır. Sağlıklı beslenmenin yapı taşlarından olan yeşil yapraklı sebzelerde, süt ve süt ürünlerinde bol miktarda kalsiyum bulabilmek mümkündür.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

  • Demir

Kanda büyük ölçüde bulunan ve hatta kana rengini veren demir, yine insan sağlığı açısından oldukça önemli bir mineraldir. Oksijenin taşınmasını sağlayan, bağışıklık sisteminin güçlendiren ve zihinsel işlevlerin başarılı bir şekilde yerine getirilmesini sağlayan demir, en fazla yumurta, kuru meyve, sebze, kırmızı et ve pekmezde bulunmaktadır. Bu neden bu besinler, diyetisyenler tarafından hazırlanan beslenme programının başında yer almaktadır.

  • Magnezyum

Magnezyum, sinir ve kas sistemi, kemik ve diş oluşumu için gerekli olan minerallerdendir. Magnezyumun eksikliği ya da fazlalığı çeşitli sağlık sorunlarına neden olabilmektedir. Baklagiller, sert kabuklu fındık ve ceviz türünden besinler, sebze ve tahılların içeriğinde bulabilmek mümkündür.

  • Flor

Daha çok içme sularının içeriğinde, deniz ürünlerinde ve çayda bulunan flor, kalsiyumun kana karışmasında denetleyici görev üstlenmektedir. Ayrıca kemik erimesi, diş çürümesi ve yorgunluğun azaltılması da, florun görevlerindendir.

  • Fosfor

Fosfor, et, balık, süt, yumurta gibi hayvansal gıdalarda bulunmaktadır. Kalsiyum gibi diş ve kemik oluşumunu sağlayan bu minerallerin faydaları, saymakla bitmeyecek kadar çoktur.

  • İyot

İyot, tiroid bezlerinin çalışmasını, emziren annelerde süt üretimini ve midenin işlevlerini yerine getirmesini sağlayan minerallerden biridir. Vücutta çok fazla bulunduğunda zehirlenmeye neden olan iyot, daha çok tuzlu su balıkları, patates, kızılcık, süt ve süt ürünlerinde bulunmaktadır.

  • Potasyum

İnsan sağlığı için en önemli minerallerden biri de potasyumdur. Vücut sıvısını düzenleyen, kalbin çalışmasına yardımcı olan, iskelet ve kas sistemi için gerekli olan bu mineral, fındık, fıstık, yeşil sebzeler, meyve suları ve baklagillerde bulunmaktadır.

  • Sodyum

Karbonat, tuz ve yemek sodası gibi besinlerin içeriğinde yer alan sodyum ise, vücudun asit dengesini korumakta, besinlerin hücre duvarından geçilmesini sağlamakta, sinir ve kasların sağlıklı bir şekilde fonksiyonlarını yerine getirmesine yardımcı olmaktadır.

Minerallerin faydaları aslında bu kadarla sınırlı olmazken, vücutta yeteri kadar bulunması büyük önem taşımaktadır.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here