Hastalıklardan korunmanın en önemli yöntemlerinden biri de bağışıklık sistemini güçlendirmektir. Bağışıklık sistemi ne kadar güçlü olursa vücudumuz virüs, bakteri ve mikroplarla o kadar kolay savaşır ve onları yok eder.

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için de bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekleri tüketmemiz önemli ölçüde yeterli olacaktır.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Bağışıklık Sistemini Neler Güçlendirir?

  • C Vitamini

C vitamini bizi hastalıklardan koruyacaktır. Tüm turunçgiller, kivi, Ispanak ve lahana gibi yapraklı yeşil sebzeler, kırmızıbiber, Brüksel lahanası, çilek ve papaya C vitamini için mükemmel kaynaklardır.

  • E Vitamini

C vitamini gibi, E vitamini de güçlü antioksidan özellik taşımaktadır. Badem, fıstık, fındık ve ayçiçeği gibi yağlı tohumların hepsi E vitamini bakımından zengindir.

  • B6 Vitamini

Vücudunuzdaki yaklaşık 200 biyokimyasal reaksiyonun bir parçası olan bu önemli vitamin, bağışıklık sistemi işlevleri için kritik önem taşır. B6 vitamini açısından yüksek gıdalar Antep fıstığı, ceviz, fındık, kaju, ay çekirdeği, muz, yağsız tavuk göğsü (doğal köy tavuğu olmalı), orkinos, patates, kırmızı et, sakatatlar, yumurta, nohut gibi kurubaklagiller ve soğuk su balıkları bol miktarda B6 vitamini içermektedir.

B6 vitamini alırken dikkat etmeniz gerekenler de vardır. Örneğin; yüksek kolesterol ve şeker hastalığınız varsa Beslenme ve Diyet Uzmanına danışmanız gerekmektedir.

  • A Vitamini

A vitamini  karaciğer, balık yağı, süt, tereyağı, yumurta gibi hayvansal gıdalarda ve havuç, tatlı patates, ıspanak, karalahana, bal kabağı, marul, maydanoz, brokoli, kavun, kırmızı biber, greyfurt, yeşil fasulye, brüksel lahanası gibi bitkisel besinlerde bulunmaktadır.

Beta karoten A vitamininin öncü maddesidir. Vücut beta karoteni karaciğerde depolar ve ihtiyaç anında A vitamini haline getirir. Beta karoten vücutta zararlı mikroorganizmalarla savaşır ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

  • D Vitamini

Yukarıda belirtildiği gibi, vitaminlerin çoğunu yiyeceklerden almak en iyisidir, ancak D vitamini bu kuralın istisnası olabilir. D vitamininin en iyi kaynağı güneştir. Besinlerden ise Yağlı balıklar (somon, uskumru, ton balığı ve sardalya gibi), süt ve tahıllar da D vitamini kaynağı olabilir. Çoğu kişi D vitaminini yiyeceklerden almaya zorlanır, bu nedenle D vitamini eksikliğiniz varsa Beslenme ve Diyet Uzmanınızla D vitamini takviyeleri hakkında konuşabilirsiniz.

  • Folat / Folik Asit

Folat doğal şeklidir ve folik asit sentetik formudur.  DNA onarımı, kırmızı kan hücre üretimi, beyin gelişimi, bağışıklık sistemi için oldukça önemlidir. Vücudunuza folat almak için düzenli olarak öğünlerinize daha fazla yeşil yapraklı sebze, fasulye, bezelye ekleyebilirsiniz. Zenginleştirilmiş ekmekler, makarnalar, pilavlar ve diğer %100 tahıl ürünleri gibi kuvvetlendirilmiş gıdalardan folik asit elde edebilirsiniz.

  • Selenyum

Selenyum, bazı agresif kanser türlerine karşı vücudun aşırı aktif tepkilerini azaltma potansiyeli de dahil olmak üzere bağışıklık sistemi üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu görünüyor. Vücudun hastalıklara ve strese karşı direncini arttırdığı bilinmektedir. Yumurta, sarımsak, keçi peyniri, brokoli, sardalye, orkinos, ton balığı, brezilya cevizi, ayçiçek çekirdeği, fındık ve muz gibi besinler selenyum açısından zengin gıdalar olarak sayılabilir.

  • Çinko

İstiridye, yengeç, balık, yağsız et, kümes hayvanları, kuru fasulye, peynir, badem, yoğurt, tahıllar ve nohutta çinko bulunmaktadır. Çinko, bağışıklık sisteminin dengelenmesine ve vücudumuzdaki iltihaplanmayı kontrol etmeye yardım etmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here