A vitamini, yağda çözünebilen ve sarı renkli bir kristal olarak tanımlanan vitamindir. Sağlık açısından gerekli olan A vitamini, insan bedeninde göz retinası, kemik gelişimi ve sağlığı, dokular, cilt sağlığı ve dişler açısından önemli bir yere sahiptir. Üstelik vücutta depolanması sayesinde ihtiyaç duyulması halinde vücuttan karşılanabilmektedir.

A Vitamini Faydaları Nelerdir?

A vitaminini hayvansal ve bitkisel besinlerden temin edebilmek mümkündür. Gözün renkli ve ışık durumunu dikkate alarak görmeye fayda sağlayan A vitamini, gözü koruması ile bilinmektedir. Ayrıca göz sağlığını korumak için gerekli olan vitaminler A, C ve E vitaminidir. Bu vitaminler ancak birlikte olduklarında göze fayda sağlayabilmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

A vitamini faydaları elbette ki yalnızca göz ile sınırlı değildir. Çocuklarda kızamık hastalığına karşı koruyucu önlem olması, bebeklerde akut viral enfeksiyon oluşumunun giderilmesini sağlaması, sivilce oluşumunu engellemesi, hiperkeratotik cilt hastalıklarına iyi gelmesi, cilt sağlığını koruması ve dokuları çoğaltması A vitamini faydaları arasında yer almaktadır. Ayrıca E vitamini ile beraber olduğunda cilt kırışıklıklarının dahi giderilebilmesine katkı sağlayabilmektedir.

Öte yandan insan bedeninde sağlık açısından önemli görevler üstlenen A vitamini, immün sistemini çalışmasına, göz kuruluğunun önlenmesine, enfeksiyona karşı koruyucu olmada, vücut sıvısının dengelenmesinde, kas ve kemik sisteminin ihtiyacı olan proteinin sentezlenmesinde ve solunum ile gastrointestinal sistemi kaplayan dokuların korunmasında önemli görevler edinmektedir.

A Vitamini Nelerde Bulunur?

A vitaminini çeşitli bitkisel ve hayvansal kaynaklı besinlerde bulabilmek mümkündür. A vitaminin en çok yer aldığı besinler; yoğurt, süt, tereyağı, karaciğer ve böbrektir. Bunun yanı sıra yeşil yapraklı sebzeler, marul, ıspanak, maydanoz, brokoli, yeşil fasulye, elma, kuşkonmaz, bezelye, havuç, kabak, mango, kayısı, mandalina gibi bitkisel kaynaklara da sahip olan A vitamini, ayrıca balık, kabuklu deniz canlıları, yumurta sarısı ve kümes hayvanları gibi hayvansal besinlerde de yer almaktadır.

Bu besinlerden bazılarının faydalarından bahsetmek gerekirse:

Ispanak; kemik erimesinin önüne geçebilen ve daha iyi görebilmeyi sağlayan bir sebzedir. Üstelik sağlıklı beslenme açısından önemli bir yere sahip olan ıspanak, kabızlık ve sindirim sistemini sorunlarına da iyi gelmektedir.

Yoğurt; A vitamini zengini olan besinlerden yoğurt, kemik gelişimi ve sağlığı konusunda oldukça etkili bir besindir. Aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.

Balık; A vitamininin yanı sıra Omega3 ve Omega6 bakımından da zengin olan balık, sağlıklı beslenme konusunda önemli bir besindir. Pek çok diyetisyen tarafından diyet listelerinde yer verilen bu besin, pek çok sağlık sorununa da iyi gelmektedir.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here