Diyete yeni başlayacak olanların ya da hatalı diyet programları uygulayanların en çok merak ettiği sorulardan biri de Açlık hissi ile nasıl başa çıkabilirim? Sorusudur. Beslenme ve Diyet Uzmanları ile görüşerek sağlıklı ve kişiye özel diyet programları uygulayanların genel olarak açlık ile ilgili sorunları olmaz. Çünkü uzmanlar sağlıklı ve acıktırmayan programlar uygularlar. Ancak internette gördüğünüz, çevreden duyduğunuz ya da arkadaşlarınızın yaptığı diyet programlarını uygulamanız halinde aç kalmanız kaçınılmaz olacaktır. Çünkü yanlış diyetler tüm olumsuzlukları beraberinde getirir.

Peki açlık hissi sadece gerçekten acıkmak mıdır? Yani karnınızdan gelen sesler midir? Tabiki hayır. Özellikle kadınlar kendilerini iyi hissettiklerinde, kötü hissettiklerinde, mutlu ya da mutsuz oldukların, kısacası her durumda tükettikleri tatlılar açlık durumlarından önce gelir. Tatlı krizleri kaçınılmazdır. Ancak baş etmek mümkündür. Diyette yeri geldiğinde tatlı da vardır, dolma da vardır. Önemli olan bunu kontrollü ve doğru zamanda tüketmektir. Açlık hissinde ya da tatlı krizlerinde ilk aşamada hemen bir şeyler yemeye başlamayın. En azından biraz bekleyin. Bekleme süresinde farkedeceksiniz ki bu krizler sadece psikolojiktir. Aslında ne karnınız acıkmıştır ne de tatlı kriziniz gelmiştir. Diyet yaptığınız ve bunların yasak olduğunu düşündüğünüz için önceki dönemlerinize göre her şeyi daha çok yemek isteyeceksiniz. Çünkü artık diyettesiniz.

Hemen Online Diyete Başla!

Uzman Diyetisyen Hilal Konak eşliğinde size özel ücretsiz ön görüşme fırsatından faydalanarak randevunuzu almak için hemen tıklayın!

Beslenme ve Diyet Uzmanları diyet programlarını kişilerin yaşlarına, kilolarına, boylarına, önceki beslenme alışkanlıklarına, neleri çok sevdiğine, yaşam tarzına ve bazı sağlık testlerine göre hazırlarlar. Yani internette görülen sabah 1 yumurta 1 kibrit büyüklüğünde peynir, akşam sadece çorba tüketilecek değildir. Eğer siz peynir sevmiyorsanız peynir yerine geçebilecek ve sizin sevdiğiniz alternatiflere göre hem doyurucu hem de sağlıklı diyet listeleri hazırlanacaktır.

Tatlı yeme isteğiniz ve açlık hissiniz karşısında ikinci yapmanız gereken yöntemse su içmektir. Su içmek doygunluğunuzu artıracaktır. Az ve sık yemek yemek de hem metabolizmanız için hem de açlığınızı bastırmak için uygulanması gereken bir yöntemdir.

Hareket Halinde Olmak Açlık Hissinizi Bastıracaktır

Diyettin oluşturduğu açlık hissinden uzak durmanın bir diğer ve en önemli yolu hareket halinde olmaktır. Sadece kalori sınırlaması olan diyetler zayıflamak için tek başına yeterli olmayacaktır. Bunun yanında egzersizler ve hareket halinde olmakta zayıflamanızı sağlayacaktır. Şu detayı hatırlamakta da fayda var; “hareket halinde verilen kilolar kalıcı olarak verilmiş kilolardır.”.

Hemen Online Diyete Başla!

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için verilen tüm danışmanlık hizmetlerden online olarak da yararlanabilirsiniz. Yoğun iş hayatı, okul temposu, İstanbul dışında yaşamanız ya da zaman kısıtlılığı gibi nedenlerle danışmanlık merkezinize gelemiyorum diyorsanız online danışmanlık hizmeti sizin için oldukça idealdir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here